- Wybór miejsca był bardzo trudny, gdyż braliśmy pod uwagę wiele kryteriów – powiedział Mike Rockewell, wiceprezes Dolby ds. produktów i technologii – ważne było przede wszystkim znalezienie najlepszych inżynierów, ale również sprawdzenie perspektyw współpracy z potencjalnymi partnerami i kontrahentami. Nie bez znaczenia jest to, że Wrocław jest ważnym centrum kultury i biznesu Europy środkowo-wschodniej i posiada dobrą infrastrukturę transportową. Dzięki tym atutom we Wrocławiu zadomowiło się już wiele wiodących firm technologicznych. To bez wątpienia właściwy wybór dla Dolby, dzięki szerokiemu dostępowi do utalentowanych inżynierów oraz rosnącemu sektorowi R&D, który wspiera szereg technologicznych liderów, w tym część naszych partnerów."
Na pytania o koszt inwestycji firma nie odpowiada.
Wrocławska filia rozpoczęła już rozmowy z miejscowymi uniwersytetami, na których szkolona ma być przyszła kadra firmy.
- Chcemy przygotować studentów Politechniki Wrocławskiej i Uniwersytetu Wrocławskiego do współpracy z najlepszymi specjalistami na świecie i w dalszym terminie do tworzenia tej marki w Polsce i na świecie- wyjaśnił Andreas Spechtler, wiceprezes ds. marketingu i sprzedaży na Europę i Afrykę. Wiadomo, że obecnie w firmie zatrudnionych jest kilkanaście osób. Dyrektorem ds. technologii został Łukasz Bratek, natomiast pracą wrocławskiego zespołu Quality Assurance będzie kierował i koordynował współprace z pozostałymi oddziałami firmy Jarosław Gretkierewicz
W perspektywie kilku lat ich liczba pracowników powinna wynosić około 500.