Branża lotnicza obniża prognozy

Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Lotniczych zrewidowało prognozę zysku na roku 2012 z 3,5 mld dolarów do 3 mld dolarów

Publikacja: 21.03.2012 16:26

Branża lotnicza obniża prognozy

Foto: Bloomberg

IATA (Międzynarodowe  Zrzeszenie Przewoźników Lotniczych) zdecydowała się na obniżenie prognoz z uwagi na rosnące ceny paliwa. Łączny zysk przewoźników ma wynieść 3 mld dolarów  z uwzględnieniem 0,5 procentowym   marginesem  błędu.

To o 500 mln dolarów mniej niż eksperci IATA szacowali jeszcze w grudniu 2011 roku. Od tego czasu jednak  cena baryłki ropy wzrosła do 115 dolarów z 99 dolarów.  Podwyżka ceny ropy  podniosła procentowy udział paliwa w ogólnych kosztach przewoźników do 34 proc.  Branża wyda na ropę w 2012 roku 213 mld dol.

Zysk za ten rok byłby jeszcze niższy gdyby nie fakt, że zapowiadana kolejna fala spowolnienia gospodarczego  w Europie nie nadeszła w przewidywanej  skali,  ożywiła się amerykańska gospodarka  i  ustabilizował się rynek cargo lotniczego

- Rok 2012 będzie kolejnym  rokiem pełnym wyzwań dla przewoźników lotniczych. Ryzyko kryzysu gospodarczego w Europie zostało zastąpione przez równie niekorzystna dla branży podwyżki cen ropy -  mówi Tony Tyler, dyrektor generalny IATA.

Wyniki linii lotniczych są ściśle związane z globalnym PKB. Kiedy spada ono poniżej 2 proc.  światowe linie lotnicze odnotowują straty.

Liczba podróżnych   korzystających z usług wszystkich przewoźników ma w tym roku wzrosnąć o 4,2 proc. w porównaniu z rokiem 2011. To o 0,2 proc. więcej niż przewidywały prognozy z grudnia 2011 roku.

Rynek transportu towarów drogą lotniczą zaczyna się stabilizować. Pierwsze oznaki tego  dało się zauważyć w ostatnim kwartale 2011 roku.

Prognoza zysku  branży za rok 2011 została z kolei podniesiona – z 5,9 mld dolarów do 7,9 mld dolarów. Poprawa była możliwa dzięki bardzo dobrym wynikom przewoźników chińskich.

IATA (Międzynarodowe  Zrzeszenie Przewoźników Lotniczych) zdecydowała się na obniżenie prognoz z uwagi na rosnące ceny paliwa. Łączny zysk przewoźników ma wynieść 3 mld dolarów  z uwzględnieniem 0,5 procentowym   marginesem  błędu.

To o 500 mln dolarów mniej niż eksperci IATA szacowali jeszcze w grudniu 2011 roku. Od tego czasu jednak  cena baryłki ropy wzrosła do 115 dolarów z 99 dolarów.  Podwyżka ceny ropy  podniosła procentowy udział paliwa w ogólnych kosztach przewoźników do 34 proc.  Branża wyda na ropę w 2012 roku 213 mld dol.

Biznes
Donald Trump rozważa sprzedaż czerwonej Tesli – symbolu poparcia dla Elona Muska
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Biznes
Oligarchowie - Unia Europejska: 0-5. Nie będzie zdejmowania sankcji
Biznes
Gigantyczne przejęcie w telekomunikacji. Hurtownik światłowodowy na zakupach
Biznes
Trump rozmawia z Xi, nowa pomoc dla Ukrainy i rekordowe inwestycje w energię
Biznes
Czy należy zakazać reklamy alkoholu? Eksperci są zgodni