Na placu o powierzchni 5 ha spółka zamierza rozbudować istniejąca infrastrukturę i stworzyć warsztat remontowy kontenerów chłodniczych, który będzie mógł przejąć istotny wolumen napraw z ośrodków w Bremerhaven, Hamburgu i Goeteborgu. Balticon szacuje, że po uruchomieniu wszystkich planowanych usług samego serwisu przychody spółki wzrosną o około 21 mln zł rocznie w terminie nie dłuższym niż 3 lata.
- Dzięki umowie z Portem w Gdańsku, mamy zapewnioną przestrzeń niezbędną do rozbudowy zaplecza usługowego i bezpieczne warunki inwestycyjne na najbliższe 30 lat, co stanowi najdłuższy dopuszczalny prawem okres zawierania umów dzierżawy. Inwestycje spowoduje przyciągnięcie do Polski większej ilości zleceń wykonywanych dotychczas w zachodniej Europie a tym samym poprawi pozycję konkurencyjną Portu Gdańsk w stosunku do innych portów regionu Bałtyku i Europy – mówi Tomasz Szmid, prezes Balticon.
Wolumen transportu kontenerowego rośnie od lat dość regularnie w tempie 10-15 proc. rocznie, zaś analitycy szacują, że będzie się systematycznie powiększać co najmniej do roku 2015. Basen Morza Bałtyckiego jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się pod tym względem regionów na świecie.