Reklama

Ruszą rozmowy o fuzji dilerów komórek?

Tell i Eurotel, najwięksi niezależni dystrybutorzy usług sieci komórkowych, mogą usiąść do negocjacji

Publikacja: 23.06.2012 01:01

Rynek podstawowych usług telefonii komórkowej w Polsce jest już nasycony. Odsetek Polaków korzystających z mobilnej telefonii głosowej i esemesów – według różnych szacunków – to około 80 proc. i perspektyw na to, aby wzrósł, raczej nie ma. Jednym z przejawów nowej sytuacji na komórkowym rynku jest ograniczanie liczebności sklepów z usługami telekomów i konsolidacja ich sieci. Trwa ona od kilku lat. Apetyty dużych dystrybutorów – w tym giełdowych – nie maleją.

Zarząd Tella w rozmowie z „Rz" po raz pierwszy oficjalnie przyznaje, że myśli o kapitałowym mariażu z inną giełdową firmą, Eurotelem. – Naszym zdaniem operatorzy nie powinni mieć przeciwwskazań wobec potencjalnej transakcji. Celem jest przecież wzrost efektywności naszych firm, a co za tym idzie lepsze wskaźniki salonów, lepiej utrzymane sklepy, zmotywowana załoga, poprawa jakości obsługi klienta. To poszukiwanie synergii innych niż wynikających z negocjowania warunków umów z operatorami – mówi Rafał Stempniewicz, prezes Tella.

683 sklepy z usługami sieci komórkowych prowadziły Tell i Eurotel na koniec 2011 r.

Tell to największy diler usług Orange (189 salonów)?i właściciel spółek obsługujących Polską Telefonię Cyfrową (T-Mobile) oraz Polkomtelu (Plus). Eurotel zaś jest największym dystrybutorem T-Mobile (około 190 punktów) i dużym partnerem P4 (Play).

W uproszczeniu dzięki transakcji (gdyby doszło do niej dziś) powstałaby grupa obsługująca wszystkich dużych operatorów w kraju z ponad 600 sklepami oraz 400 mln zł przychodów.

Reklama
Reklama

Eurotel nie mówi nie. – Nie otrzymaliśmy oferty, ale cieszy mnie ten sygnał. Trzeba się zastanowić, czy taki mariaż miałby sens: co by dał, jaką miałby mieć formę, jakich pieniędzy wymaga – mówi Tomasz Basiński, wiceprezes spółki. Chodzi o to, aby koszty operacji nie przewyższyły korzyści. Paweł Puchalski, analityk DM BZ?WBK nie ma obaw. – To jeden z takich przykładów, gdzie dwa plus dwa daje pięć – mówi.

Tell i Eurotel potrzebowałyby też zgody PTC na połączenie sił przy sprzedaży usług T-Mobile.

Rynek podstawowych usług telefonii komórkowej w Polsce jest już nasycony. Odsetek Polaków korzystających z mobilnej telefonii głosowej i esemesów – według różnych szacunków – to około 80 proc. i perspektyw na to, aby wzrósł, raczej nie ma. Jednym z przejawów nowej sytuacji na komórkowym rynku jest ograniczanie liczebności sklepów z usługami telekomów i konsolidacja ich sieci. Trwa ona od kilku lat. Apetyty dużych dystrybutorów – w tym giełdowych – nie maleją.

Reklama
Materiał Promocyjny
CPK – projekt, który zmienia region
Biznes
Spotkanie koalicji chętnych, Chiny zwiększają import rosyjskiej ropy
Biznes
Cyfrowy Polsat usunął Solorzów z listy akcjonariuszy. Starcie prawników
Biznes
Producent Łady stanął na poboczu. Sprzedaż rosyjskiego koncernu na dnie
Biznes
Spektakularny sukces polskich stadnin i KOWR
Reklama
Reklama