Opel obniży ceny samochodów

Producenci i importerzy samochodów chcą przyciagnąć klientów do salonów niższymi cenami

Publikacja: 28.06.2012 05:12

Opel na pewno zwiększy sprzedaż

Opel na pewno zwiększy sprzedaż

Foto: AFP

Opel, europejskie auto koncernu General Motors obniży ceny, aby powrócić do naszej tradycyjnej bazy klientów – powiedział prezes firmy Karl-Friedrich Stracke. Zastrzega jednocześnie, że auto nie będzie cenowo konkurowało z innym produktem GM – Chevroletem. – Zbyt szybko poszliśmy w górę z cenami. Dlatego musimy dostosować je tak, aby nasze auta były bardziej dostępne – powiedział Stracke podczas kongresu Automotive News Europe.

Obniżki cen w żaden sposób nie wpłyną ani na inwestycje GM w Europie, ani też na tempo, w jakim nowości będą napływały na rynek. Do roku 2016 mają pojawić się 23 nowe modele, w tym najmniejsze auto – Adam. Wysypowi modeli ma towarzyszyć zwiększenie liczby nowoczesnych napędów. Opel od dawna był uważany za auto drogie, które konkurowało cenowo z Volkswagenem.

Szef Opla nie ujawnił jak i o ile będą cięte ceny, ale niemiecka firma nie jest jedyną, która postanowiła zmienić swoją politykę, aby skusić klientów na europejskich rynkach. Najczęściej jest to jednak zubożenie wyposażenia. W ten sposób zamierza działać Nissan w Polsce. – Chcemy tak zachęcić nowych klientów do kupna naszego najnowszego modelu Juke – powiedział „Rz" Philippe Saillard prezes Nissan Motor Europe.

Podobnie postąpiła na rynku polskim wcześniej Toyota, która w kwietniu zmieniła strategię sprzedaży. Wybrane auta odchudzono o niektóre elementy wyposażenia, co pozwoliło obniżyć ceny. – Przeanalizowaliśmy, co jest dziś niezbędne w autach. Zrezygnowaliśmy z elementów, za które klienci niekoniecznie chcą płacić – wyjaśnia Jacek Pawlak, prezydent Toyota Motor Poland.

124 tysiące nowych aut osobowych zarejestrowano w Polsce od stycznia do maja 2012 r.

Inną metodę przyciągania klientów zastosował Chevrolet Poland: importer zdecydował się na wzbogacenie wyposażenia oferowanych aut utrzymując dotychczasowe ceny.

– Dzięki dobrej relacji wyposażenia do kosztów zakupu udało nam nam się utrzymać wysoką dynamikę sprzedaży – podkreśla Wojciech Osoś, dyrektor PR w Chevrolet Poland.

Producenci i importerzy nie mają wyjścia: muszą stymulować sprzedaż bonusami, bo sprzedaż aut osobowych w Polsce – choć od stycznia wzrosła o 10 proc. – pozostaje wciąż słaba. Według Instytutu Samar, odsetek klientów indywidualnych w salonach stopniał do niecałych 48 proc., a wśród zakupów samochodów firmowych 43 proc. to transakcje firm leasingowych oraz firm zajmujących się długoterminowym wynajmem.

Z kolei na rynku europejskim rejestracje aut osobowych spadły po pięciu miesiącach o prawie 8 proc. Ale systemowych działań w kierunku obniżenia cen trudno się spodziewać: te i tak są już niskie, a część dilerów, nie tylko w Polsce, balansuje na granicy opłacalności.

Podstawą działań są więc promocje i rabaty. Citroen Polska oferuje m.in. serię specjalną Selection dostępną w modelach C3, C4, C5, Berlingo i w całej rodzinie Picasso. – Nasi klienci mogą liczyć także na atrakcyjne oferty finansowania zakupu – mówi Marta Turska, szef PR w Citroen Polska. W wakacje specjalną promocję dla klientów indywidualnych planuje Peugeot Polska. Z kolei Hyundai Motor Poland będący sponsorem Euro 2012 do końca mistrzostw oferuje dodatkowy rabat na wszystkie modele z rodziny „i", a także na Elantrę i SUV-a Santa Fe.

Opel, europejskie auto koncernu General Motors obniży ceny, aby powrócić do naszej tradycyjnej bazy klientów – powiedział prezes firmy Karl-Friedrich Stracke. Zastrzega jednocześnie, że auto nie będzie cenowo konkurowało z innym produktem GM – Chevroletem. – Zbyt szybko poszliśmy w górę z cenami. Dlatego musimy dostosować je tak, aby nasze auta były bardziej dostępne – powiedział Stracke podczas kongresu Automotive News Europe.

Obniżki cen w żaden sposób nie wpłyną ani na inwestycje GM w Europie, ani też na tempo, w jakim nowości będą napływały na rynek. Do roku 2016 mają pojawić się 23 nowe modele, w tym najmniejsze auto – Adam. Wysypowi modeli ma towarzyszyć zwiększenie liczby nowoczesnych napędów. Opel od dawna był uważany za auto drogie, które konkurowało cenowo z Volkswagenem.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca