La Mania podbija świat

Marka La Mania dzisiaj otwiera stoisko w prestiżowym domu towarowym Harrods w Londynie – dowiedziała się „Rz"

Publikacja: 17.07.2012 02:19

La Mania podbija świat

Foto: materiały prasowe

– To nasz wielki sukces. Zwłaszcza że Harrods rygorystycznie dobiera najemców i nigdy nie zdecydował się na wprowadzenie do oferty marki, która ma mniej niż dziesięć lat. Jego przedstawiciele byli na wystawie La Manii w ramach Londyńskiego Tygodnia Mody i tak im się  spodobała kolekcja, że postanowili ją kupić – mówi Joanna Przetakiewicz, założycielka domu mody La Mania.

Marka powstała pod koniec 2010 r. Ma w Polsce dwa salony oraz sklep internetowy. Jednak założycielka nie ukrywała, że celem są rynki międzynarodowe. – W przyszłym miesiącu La Mania pojawi się w Mediolanie, gdzie także będziemy mieli stoisko w nowym concept store w centrum miasta. Po pokazie w Londynie dostaję wiele ofert z całego świata. Byłam w Chinach, ale koncentruję się raczej na rynkach otwartych na nowe, bardziej niszowe marki. Taki jest Dubaj, Abu Dhabi czy również Paryż i inne miasta zachodniej Europy – dodaje Joanna Przetakiewicz.

W czasach PRL kilka polskich marek odzieżowych, jak Hoffland, Telimena czy Cora, było dość znanych w Europie. W latach 90. na rynku zaczęła jednak królować masowa produkcja z Turcji, a ostatnio z Chin.

Rynki zagraniczne podbija także Ewa Minge. Regularnie jej kolekcje pokazywane są w ramach tygodni mody w Nowym Jorku czy Paryżu. Niedawno w jej sukni wystąpiła znana brytyjska wokalistka Cheryl Cole, która śpiewała podczas koncertu z okazji jubileuszu królowej Elżbiety II.

Minge także szykuje  mocne uderzenie. 29 czerwca w sądzie został złożony wniosek o powołanie spółki Eva Minge Design, w której projektantka będzie miała 49 proc. akcji. Pozostały pakiet obejmie Esotiq & Henderson. Nowa spółka zajmie się sprzedażą produktów pod marką Eva Minge w sklepach własnych i franczyzowych.

– To nasz wielki sukces. Zwłaszcza że Harrods rygorystycznie dobiera najemców i nigdy nie zdecydował się na wprowadzenie do oferty marki, która ma mniej niż dziesięć lat. Jego przedstawiciele byli na wystawie La Manii w ramach Londyńskiego Tygodnia Mody i tak im się  spodobała kolekcja, że postanowili ją kupić – mówi Joanna Przetakiewicz, założycielka domu mody La Mania.

Marka powstała pod koniec 2010 r. Ma w Polsce dwa salony oraz sklep internetowy. Jednak założycielka nie ukrywała, że celem są rynki międzynarodowe. – W przyszłym miesiącu La Mania pojawi się w Mediolanie, gdzie także będziemy mieli stoisko w nowym concept store w centrum miasta. Po pokazie w Londynie dostaję wiele ofert z całego świata. Byłam w Chinach, ale koncentruję się raczej na rynkach otwartych na nowe, bardziej niszowe marki. Taki jest Dubaj, Abu Dhabi czy również Paryż i inne miasta zachodniej Europy – dodaje Joanna Przetakiewicz.

Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne