Audi lipcowym liderem na świecie w segmencie luksusu

Audi wyprzedziło BMW wielkością sprzedaży w lipcu i stało się liderem w segmencie aut luksusowych

Publikacja: 13.08.2012 19:36

Audi lipcowym liderem na świecie w segmencie luksusu

Foto: Bloomberg

BMW było dotąd liderem po wyprzedzeniu Mercedesa, ale w ostatnim miesiącu dało się wyprzedzić firmie z Ingolstadt – stwierdził dziennik „La Tribune". Audi należące do grupy Volkswagena sprzedało w lipcu 119 600 aut (+12,9 proc.), podczas gdy BMW, bez Mini - 113 253 (+4,2 proc.) Mercedes trzyma  się blisko tej dwójki, z 105 449 pojazdami (-3,2 proc.).

Po 7 miesiącach Audi ma na swym koncie 852 900 aut (+12,4), ale ustępuje BMW, które sprzedało  860 327 sztuk (+7,7). Obie marki wyprzedzają Mercedesa (813 900 szt., +5,1 proc.).

W lipcu Audi udało się nawet osiągnąć poprawę sprzedaży–  o 5 proc. do 60 800 sztuk - w Europie, gdzie panuje zapaść. Wzrost popytu w Niemczech o 10,7 proc. pozwolił  zrównoważyć spadek w Hiszpanii  o 13,5, we Włoszech o 10,7 i we Francji o 1,6 proc. Popularność pojazdów z Ingolstadt skoczyła w USA o 28 proc., a w  Chinach o 18,4 proc. W sumie dało to  w I półroczu zysk operacyjny 2,9 mld euro i marżę 11,5 proc., dorównującą marży BMW (11,6), ale znacznie lepszą niż  w Mercedesie (8,7).

Audi jest w doskonalej kondycji finansowej. Pracownicy w Niemczech otrzymali średnio po 8251 euro premii od wyników w 2011 r. W tym roku firma przewiduje sprzedaż większą niż w minionym roku (1,3 mln szt.) i zysk operacyjny co najmniej z rekordowego 2011 r. (ponad 5,3 mld euro).

W latach 2011-16 zainwestuje ok.13 mld euro w zwiększenie m.in. mocy produkcyjnych w Gyoer na Węgrzech, gdzie od 2013 r. będzie powstawać 4-drzwiowe auto z wydzielonym bagażnikiem, pochodna kompaktowego A3. Niemal 8 mld euro Audi przeznaczy na swe zakłady w Ingolstadt i Neckarsulm. W tym roku zatrudni dodatkowe 1200 ludzi.

Niemieccy  producenci pojazdów luksusowych, zwłaszcza Audi, urzekają klientowi produktami o wysokich osiągach, wyposażonymi w zaawansowane technologie, o eleganckich sylwetkach i starannie prezentowanych. Należy przy tym podkreślić znaczne  zmniejszenie zużycia paliwa i  mniejsze emisje spalin.

Audi ma w swej ofercie bardzo udane pojazdy: w segmencie średnim wyższym A4, duży A6, o napędzie 4x4 Q3 i Q5, limuzyny ze ścięty tyłem (coupe) A5 i A7. Ofensywa i sukces tej marki jest tym bardziej godna uwagi, że przed II wojna zaprzestała produkcji. Volkswagen odtworzył ją dopiero po przejęciu firmy w 1965 r. od Daimlera-Benza. Od tamtej pory  konsekwentnie rozwijał ją, aby pewnego dnia stałą  się godnym rywalem  BMW i Mercedesa. Lipcowy sukces oznacza, że cel osiągnięto.

Niemieckie firmy  mają niekwestionowaną pozycję  na świecie  segmencie luksusu. Lexus planuje w  tym roku sprzedaż 500-510 tys.  sztuk, niemal trzy  razy mniej od Audi. Volvo liczy, że wypadnie lepiej niż przed rokiem, kiedy sprzedał 448 680 sztuk. Infiniti ma plany rozwoju zwłaszcza  w Chinach, ale w 2011 r. sprzeda zaledwie 146 tys. aut.

BMW było dotąd liderem po wyprzedzeniu Mercedesa, ale w ostatnim miesiącu dało się wyprzedzić firmie z Ingolstadt – stwierdził dziennik „La Tribune". Audi należące do grupy Volkswagena sprzedało w lipcu 119 600 aut (+12,9 proc.), podczas gdy BMW, bez Mini - 113 253 (+4,2 proc.) Mercedes trzyma  się blisko tej dwójki, z 105 449 pojazdami (-3,2 proc.).

Po 7 miesiącach Audi ma na swym koncie 852 900 aut (+12,4), ale ustępuje BMW, które sprzedało  860 327 sztuk (+7,7). Obie marki wyprzedzają Mercedesa (813 900 szt., +5,1 proc.).

Pozostało 82% artykułu
Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce bojowe Malezji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej