Reklama
Rozwiń

Audi lipcowym liderem na świecie w segmencie luksusu

Audi wyprzedziło BMW wielkością sprzedaży w lipcu i stało się liderem w segmencie aut luksusowych

Publikacja: 13.08.2012 19:36

Audi lipcowym liderem na świecie w segmencie luksusu

Foto: Bloomberg

BMW było dotąd liderem po wyprzedzeniu Mercedesa, ale w ostatnim miesiącu dało się wyprzedzić firmie z Ingolstadt – stwierdził dziennik „La Tribune". Audi należące do grupy Volkswagena sprzedało w lipcu 119 600 aut (+12,9 proc.), podczas gdy BMW, bez Mini - 113 253 (+4,2 proc.) Mercedes trzyma  się blisko tej dwójki, z 105 449 pojazdami (-3,2 proc.).

Po 7 miesiącach Audi ma na swym koncie 852 900 aut (+12,4), ale ustępuje BMW, które sprzedało  860 327 sztuk (+7,7). Obie marki wyprzedzają Mercedesa (813 900 szt., +5,1 proc.).

W lipcu Audi udało się nawet osiągnąć poprawę sprzedaży–  o 5 proc. do 60 800 sztuk - w Europie, gdzie panuje zapaść. Wzrost popytu w Niemczech o 10,7 proc. pozwolił  zrównoważyć spadek w Hiszpanii  o 13,5, we Włoszech o 10,7 i we Francji o 1,6 proc. Popularność pojazdów z Ingolstadt skoczyła w USA o 28 proc., a w  Chinach o 18,4 proc. W sumie dało to  w I półroczu zysk operacyjny 2,9 mld euro i marżę 11,5 proc., dorównującą marży BMW (11,6), ale znacznie lepszą niż  w Mercedesie (8,7).

Audi jest w doskonalej kondycji finansowej. Pracownicy w Niemczech otrzymali średnio po 8251 euro premii od wyników w 2011 r. W tym roku firma przewiduje sprzedaż większą niż w minionym roku (1,3 mln szt.) i zysk operacyjny co najmniej z rekordowego 2011 r. (ponad 5,3 mld euro).

W latach 2011-16 zainwestuje ok.13 mld euro w zwiększenie m.in. mocy produkcyjnych w Gyoer na Węgrzech, gdzie od 2013 r. będzie powstawać 4-drzwiowe auto z wydzielonym bagażnikiem, pochodna kompaktowego A3. Niemal 8 mld euro Audi przeznaczy na swe zakłady w Ingolstadt i Neckarsulm. W tym roku zatrudni dodatkowe 1200 ludzi.

Niemieccy  producenci pojazdów luksusowych, zwłaszcza Audi, urzekają klientowi produktami o wysokich osiągach, wyposażonymi w zaawansowane technologie, o eleganckich sylwetkach i starannie prezentowanych. Należy przy tym podkreślić znaczne  zmniejszenie zużycia paliwa i  mniejsze emisje spalin.

Audi ma w swej ofercie bardzo udane pojazdy: w segmencie średnim wyższym A4, duży A6, o napędzie 4x4 Q3 i Q5, limuzyny ze ścięty tyłem (coupe) A5 i A7. Ofensywa i sukces tej marki jest tym bardziej godna uwagi, że przed II wojna zaprzestała produkcji. Volkswagen odtworzył ją dopiero po przejęciu firmy w 1965 r. od Daimlera-Benza. Od tamtej pory  konsekwentnie rozwijał ją, aby pewnego dnia stałą  się godnym rywalem  BMW i Mercedesa. Lipcowy sukces oznacza, że cel osiągnięto.

Niemieckie firmy  mają niekwestionowaną pozycję  na świecie  segmencie luksusu. Lexus planuje w  tym roku sprzedaż 500-510 tys.  sztuk, niemal trzy  razy mniej od Audi. Volvo liczy, że wypadnie lepiej niż przed rokiem, kiedy sprzedał 448 680 sztuk. Infiniti ma plany rozwoju zwłaszcza  w Chinach, ale w 2011 r. sprzeda zaledwie 146 tys. aut.

Biznes
Giełdowe spółki wolne od pozwów synów Zygmunta Solorza
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Biznes
Polska bezbronna wobec dronów, negocjacje UE-USA, możliwe spadki cen mieszkań
Biznes
Kina podsumowują pierwsze półrocze. Nawet „Minecraft” nie pomógł
Biznes
Trump wysyła listy i grozi BRICS, polskie firmy liderami AI, paraliż w Rosji
Biznes
Benefit Systems na rynku wellbeing: przepis na skalowalny sukces