Pracodawcy walczą z ciągle rosnącym problemem otyłości wśród swoich pracowników. Koszty amerykańskich firm wynikające z nieobecności pracowników z powodu chorób związanych z problemem nadwagi oszacowano na 153 mld dolarów rocznie - wynika z badania przeprowadzonego przez Gallupa.
Przepisy Affordable Care Act wprowadzone przez administrację Baracka Obamy w 2010 roku umożliwiają firmom wykorzystanie większych kwot z ubezpieczenia na motywowanie pracowników do utrzymania zdrowia w dobrej kondycji.
Wszystko byłoby pięknie, jednak trudno wdrożyć je w życie. Firma CVS Caremark, jak jedna z wielu, nakazała pracownikom przejście „odnowy biologicznej" lub zapłacenie kary 600 dolarów. Reakcja była natychmiastowa – i negatywna.
David Roddenberry współzałożyciel HealthyWage, firmy organizującej programy odchudzania dla pracowników, uważa, że motywowanie poprzez samo wypłacanie pieniędzy nie jest optymalnym rozwiązaniem.
Według Roddenberry'ego CVS stara się zachęcić pracowników by świadomie dbali o swoje zdrowie, jednak nie ma pojęcia jaki wpływ będzie miał program odchudzający. Motywacja finansowa odnosi skutek, ale trzeba być stanowczym co do wprowadzanego programu.