Serwisu branżowy Telepolis.pl spekuluje, że prawdą okazać mogą się doniesienia magazynu "Media&Marketing" sprzed kilku miesięcy, jakoby gigant szykował się do wprowadzenia taniej marki komórkowej. Taką tanią markę, Sosh, w 2011 r. wprowadził we Francji właściciel TP – France Telecom - przewidując ruch konkurencyjnego Iliadu, który pod koniec 2011 r. uruchomił tanią markę Free.
Rzecznik Grupy TP komentują plotki dotyczące polskiej wersji marki twierdził, że telekom przygotowuje nową ofertę, ale twierdził, że chodzi o wprowadzoną w ub. tygodniu usługę Smart (promującą doładowania internetowe dla smartfonów).
Załóżmy, że Telepolis.pl ma rację i dziś Grupa TP ogłosi wprowadzenie nowej marki. Co to może oznaczać?
Chęć silniejszego przeciwstawienia się Playowi, który choć działa od 6 lat, to jednak nadal (pokazał to pierwszy kwartał) silnie rośnie. Francuski Free – według wypowiedzi zarządu Playa – ma być jego benchmarkiem.
Zdaniem analityków Boston Consulting Group wprowadzenie silnej taniej marki może być korzystne dla przychodów telekomów i podnieść ich przychody o 10-15 proc.