Piątkowa decyzja urzędu lotnictwa FAA zatwierdzająca rozwiązanie projektowe zestawów baterii pozwoliła uruchomić procedurę wymiany poprzednich, za mocno przegrzewających się.
Pierwsze pięć odrzutowców, które otrzymają wzmocnione systemy zasilania należy do All Nippon Airways, linii, która jako pierwsza na świecie zaczęła w grudniu 2011 komercyjną eksploatację tych maszyn.
- Naszym najważniejszym zadaniem jest przywrócenie do lotów całej istniejącej floty - oświadczył w poniedziałek w Londynie wiceprezes i dyrektor generalny programu B787, Larry Loftis europejskim dziennikarzom. We wtorek spotkał się z dziennikarzami w Warszawie
Dziesięć ekip liczących po około 30 inżynierów i techników rozesłano z Boeinga po świecie dla instalowania mocniejszych obudów baterii i innych elementów mających zapobiegać powtórzeniu się przegrzewania, które doprowadziło do uziemienia samolotów amerykańskiej produkcji pierwszy raz od 34 lat.
Oczekuje się, że po decyzji FAA europejskie władze lotnicze także zatwierdzą nowe rozwiązanie.