- W najbliższych tygodniach rozpoczniemy eksport wódki Krupnik do Europy Zachodniej. Chcemy dotrzeć z nią na rynki, gdzie są już obecne marki naszej spółki Marie Brizard, w tym whisky William Peel – mówi „Rz" Krzysztof Tryliński, prezes grupy Belvedere, trzeciego producenta wódki w Polsce.
Najpopularniejsza wódka w naszym, kraju trafić ma m.in. do Francji, Wielkiej Brytanii, Włoch, Hiszpanii, Belgii i Holandii. Natomiast jesienią 2013 r. Belvedere chce rozpocząć eksport Krupniku do Stanów Zjednoczonych.
– Pracujemy już nad strategią marketingową dla naszej marki na rynku amerykańskim – zapowiada Krzysztof Tryliński. – Chcemy nawiązać w niej do historii marki sięgającej XV wieku – dodaje.
Drogie wódki mają wzięcie
W 2012 r. eksport polskich alkoholi do USA zwiększył się o 23,3 proc. - podaje Zespół Monitoringu Zagranicznych Rynków Rolnych (Fammu/FAPA). W sumie sprzedaliśmy wówczas za granicę wódki za niemal 140 mln euro. To o niemal 6 proc. więcej niż rok wcześniej.
- Wartość eksportu mocnych alkoholi rośnie, ponieważ sprzedajmy za granicę coraz więcej drogich marek – wyjaśnia Leszek Wiwała, prezes Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy (ZP PPS) – W ujęciu ilościowym eksport wódki był w 2012 r. niższy niż rok wcześniej.