Globalne perspektywy dla rynku mobilnego (w rozumieniu: aplikacje, strony, usługi itp.) rysują się co najmniej doskonale. Z najnowszego raportu firmy Accenture, do którego dotarła „Rz", wynika, że dzisiaj średnio aż 30 proc. budżetu przeznaczonego na IT firmy chcą poświęcić właśnie na inwestycje w technologie mobilne.
W porównaniu z 2012 r. to solidny wzrost. Wówczas firmy deklarowały przeznaczenie 19 proc. swoich budżetów. Jak podaje Accenture w swoim raporcie, tak znaczący wzrost to wyraźny sygnał, jak ważną rolę zaczynają odgrywać technologie mobilne w kontekście nowych źródeł przychodów.
Z badania wynika bowiem, że 79 proc. ankietowanych firm uznaje usługi mobilne za istotne źródło przychodu. Firmy podkreślają jednocześnie, że rozwój technologii mobilnych wpłynie pozytywnie zarówno na możliwość prowadzenia na wielu płaszczyznach dialogu z klientem (co wskazuje 84 proc. ankietowanych), jak i na rozwój innych procesów biznesowych.
Szybkie zmiany
W przypadku 58 proc. firm strategia mobilna została już wdrożona, dla co trzeciej to jeden z głównych priorytetów na ten rok, a w co czwartej trwają już zaawansowane prace nad strategią. Wśród głównych korzyści z wdrażania rozwiązań mobilnych wskazywano wzrost przychodów dzięki zwiększeniu zaangażowania konsumentów. Na to zwróciło uwagę aż 36 proc. ankietowanych firm. Z kolei 34 proc. mówiło o wzrastającej liczbie transakcji dokonywanych za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Jednak największa grupa – bo aż 43 proc. – wskazała, że dzięki mobilnym aplikacjom i usługom obsługa klienta przebiega sprawniej, a co trzecia uważa, że przekłada się to na przyspieszenie procesu sprzedaży.
30 proc. swoich budżetów na IT firmy są gotowe przeznaczyć na rozwiązania mobilne