Reklama

Francja blokuje rejestrację aut z Niemiec

Francja zabroniła rejestrowania nowych aut Mercedesa z powodu czynnika chłodzącego budzącego kontrowersje.

Publikacja: 08.07.2013 13:06

Władze francuskie odmawiają rejestracji samochodów Daimlera marki Mercedes klasy A i B oraz SL zmontowanych po 12 czerwca, chociaż zostały dopuszczone do ruchu przez władze niemieckie — poinformował rzecznik producenta. Zwykle dopuszczenie do ruchu we Francji następuje automatycznie po podobnej decyzji w Niemczech — Nie otrzymaliśmy dotąd wyjaśnień, dlaczego Francja nie zgadza się na ich rejestrowanie — dodał rzecznik.

Urzędnik unijny znający temat stwierdził, że Francja zablokowała rejestrowanie tych aut, bo zawierają w systemie klimatyzacji czynnik chłodzący nie dozwolony w Unii. Francuski resort transportu poinformował Komisję Europejską o swych planach, a Komisja omówi tę sprawę na najbliższym posiedzeniu poświęconym motoryzacji w połowie lipca.

Daimler ogłosił we wrześniu, że preparat 1234yf, jedyny czynnik chłodzenia powietrza na rynku odpowiadający nowej unijnej dyrektywie o gazach cieplarnianych, mógł być główna przyczyną pożaru pojazdu.

Daimler i Volkswagen produkują drogie systemy klimatyzacji powietrza oparte na dwutlenku węgla, bo chcą uniknąć zagrożeń spowodowania pożaru przez nowy czynnik HFO-12134yf produkcji Honeywella i DuPonta, który podczas spalania emituje trujący fluorek wodoru.

Daimler narusza unijną dyrektywę stosując nadal wyłączeni niepalny czynnik R134a. Władze niemieckie zgodziły się przedłużyć zezwolenie na stosowanie go w nowych modelach pojazdów.

Reklama
Reklama

Opel zaczął od początku roku instalować w swych sportowo-użytkowych autach Mokka systemy klimatyzacji używające czynnika 1234yf, bo wyjaśnił, że nie znalazł w testach zderzeniowych Mokki żadnych dowodów, iż po kolizji czynnik ten może zapalić się i emitować trujące opary.

Władze francuskie odmawiają rejestracji samochodów Daimlera marki Mercedes klasy A i B oraz SL zmontowanych po 12 czerwca, chociaż zostały dopuszczone do ruchu przez władze niemieckie — poinformował rzecznik producenta. Zwykle dopuszczenie do ruchu we Francji następuje automatycznie po podobnej decyzji w Niemczech — Nie otrzymaliśmy dotąd wyjaśnień, dlaczego Francja nie zgadza się na ich rejestrowanie — dodał rzecznik.

Urzędnik unijny znający temat stwierdził, że Francja zablokowała rejestrowanie tych aut, bo zawierają w systemie klimatyzacji czynnik chłodzący nie dozwolony w Unii. Francuski resort transportu poinformował Komisję Europejską o swych planach, a Komisja omówi tę sprawę na najbliższym posiedzeniu poświęconym motoryzacji w połowie lipca.

Reklama
Biznes
Zmarł Maciej Adamkiewicz, twórca sukcesu Adamed Pharma. Miał tylko 59 lat
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Biznes
Francis Ford Coppola sprzedaje luksusowe zegarki. „Jestem bankrutem”
Biznes
Najnowsza, eksperymentalna szczepionka Moderny okazała się nieskuteczna
Biznes
Czarny czwartek Kremla, sankcje USA i UE, Europa buduje konkurencję dla Muska
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Jak napędzić rozwój małych i średnich firm
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama