Francja blokuje rejestrację aut z Niemiec

Francja zabroniła rejestrowania nowych aut Mercedesa z powodu czynnika chłodzącego budzącego kontrowersje.

Publikacja: 08.07.2013 13:06

Władze francuskie odmawiają rejestracji samochodów Daimlera marki Mercedes klasy A i B oraz SL zmontowanych po 12 czerwca, chociaż zostały dopuszczone do ruchu przez władze niemieckie — poinformował rzecznik producenta. Zwykle dopuszczenie do ruchu we Francji następuje automatycznie po podobnej decyzji w Niemczech — Nie otrzymaliśmy dotąd wyjaśnień, dlaczego Francja nie zgadza się na ich rejestrowanie — dodał rzecznik.

Urzędnik unijny znający temat stwierdził, że Francja zablokowała rejestrowanie tych aut, bo zawierają w systemie klimatyzacji czynnik chłodzący nie dozwolony w Unii. Francuski resort transportu poinformował Komisję Europejską o swych planach, a Komisja omówi tę sprawę na najbliższym posiedzeniu poświęconym motoryzacji w połowie lipca.

Daimler ogłosił we wrześniu, że preparat 1234yf, jedyny czynnik chłodzenia powietrza na rynku odpowiadający nowej unijnej dyrektywie o gazach cieplarnianych, mógł być główna przyczyną pożaru pojazdu.

Daimler i Volkswagen produkują drogie systemy klimatyzacji powietrza oparte na dwutlenku węgla, bo chcą uniknąć zagrożeń spowodowania pożaru przez nowy czynnik HFO-12134yf produkcji Honeywella i DuPonta, który podczas spalania emituje trujący fluorek wodoru.

Daimler narusza unijną dyrektywę stosując nadal wyłączeni niepalny czynnik R134a. Władze niemieckie zgodziły się przedłużyć zezwolenie na stosowanie go w nowych modelach pojazdów.

Opel zaczął od początku roku instalować w swych sportowo-użytkowych autach Mokka systemy klimatyzacji używające czynnika 1234yf, bo wyjaśnił, że nie znalazł w testach zderzeniowych Mokki żadnych dowodów, iż po kolizji czynnik ten może zapalić się i emitować trujące opary.

Władze francuskie odmawiają rejestracji samochodów Daimlera marki Mercedes klasy A i B oraz SL zmontowanych po 12 czerwca, chociaż zostały dopuszczone do ruchu przez władze niemieckie — poinformował rzecznik producenta. Zwykle dopuszczenie do ruchu we Francji następuje automatycznie po podobnej decyzji w Niemczech — Nie otrzymaliśmy dotąd wyjaśnień, dlaczego Francja nie zgadza się na ich rejestrowanie — dodał rzecznik.

Urzędnik unijny znający temat stwierdził, że Francja zablokowała rejestrowanie tych aut, bo zawierają w systemie klimatyzacji czynnik chłodzący nie dozwolony w Unii. Francuski resort transportu poinformował Komisję Europejską o swych planach, a Komisja omówi tę sprawę na najbliższym posiedzeniu poświęconym motoryzacji w połowie lipca.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca