Reklama
Rozwiń
Reklama

Francja blokuje rejestrację aut z Niemiec

Francja zabroniła rejestrowania nowych aut Mercedesa z powodu czynnika chłodzącego budzącego kontrowersje.

Publikacja: 08.07.2013 13:06

Władze francuskie odmawiają rejestracji samochodów Daimlera marki Mercedes klasy A i B oraz SL zmontowanych po 12 czerwca, chociaż zostały dopuszczone do ruchu przez władze niemieckie — poinformował rzecznik producenta. Zwykle dopuszczenie do ruchu we Francji następuje automatycznie po podobnej decyzji w Niemczech — Nie otrzymaliśmy dotąd wyjaśnień, dlaczego Francja nie zgadza się na ich rejestrowanie — dodał rzecznik.

Urzędnik unijny znający temat stwierdził, że Francja zablokowała rejestrowanie tych aut, bo zawierają w systemie klimatyzacji czynnik chłodzący nie dozwolony w Unii. Francuski resort transportu poinformował Komisję Europejską o swych planach, a Komisja omówi tę sprawę na najbliższym posiedzeniu poświęconym motoryzacji w połowie lipca.

Daimler ogłosił we wrześniu, że preparat 1234yf, jedyny czynnik chłodzenia powietrza na rynku odpowiadający nowej unijnej dyrektywie o gazach cieplarnianych, mógł być główna przyczyną pożaru pojazdu.

Daimler i Volkswagen produkują drogie systemy klimatyzacji powietrza oparte na dwutlenku węgla, bo chcą uniknąć zagrożeń spowodowania pożaru przez nowy czynnik HFO-12134yf produkcji Honeywella i DuPonta, który podczas spalania emituje trujący fluorek wodoru.

Daimler narusza unijną dyrektywę stosując nadal wyłączeni niepalny czynnik R134a. Władze niemieckie zgodziły się przedłużyć zezwolenie na stosowanie go w nowych modelach pojazdów.

Reklama
Reklama

Opel zaczął od początku roku instalować w swych sportowo-użytkowych autach Mokka systemy klimatyzacji używające czynnika 1234yf, bo wyjaśnił, że nie znalazł w testach zderzeniowych Mokki żadnych dowodów, iż po kolizji czynnik ten może zapalić się i emitować trujące opary.

Władze francuskie odmawiają rejestracji samochodów Daimlera marki Mercedes klasy A i B oraz SL zmontowanych po 12 czerwca, chociaż zostały dopuszczone do ruchu przez władze niemieckie — poinformował rzecznik producenta. Zwykle dopuszczenie do ruchu we Francji następuje automatycznie po podobnej decyzji w Niemczech — Nie otrzymaliśmy dotąd wyjaśnień, dlaczego Francja nie zgadza się na ich rejestrowanie — dodał rzecznik.

Urzędnik unijny znający temat stwierdził, że Francja zablokowała rejestrowanie tych aut, bo zawierają w systemie klimatyzacji czynnik chłodzący nie dozwolony w Unii. Francuski resort transportu poinformował Komisję Europejską o swych planach, a Komisja omówi tę sprawę na najbliższym posiedzeniu poświęconym motoryzacji w połowie lipca.

Reklama
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Nowy cel klimatyczny UE, obniżka stóp i kłopoty handlu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama