Ogółem najlepiej ocenianymi firmami handlu detalicznego w Polsce są Apart, Rossmann oraz Allegro – wynika z badania firmy OC&C Strategy Consultants. Zostało ono przeprowadzone w dziewięciu krajach i dotyczyło 661 sieci handlowych. W sumie wzięto pod uwagę oceny 30 tys. konsumentów. U nas w czołówce widać też kolejno sieci Empik, Douglas i Sephora.
Rok temu w badaniu triumfowało Allegro, największy sprzedawca internetowy w Polsce. Jak podaje OC&C, serwis wtedy zwyciężył w siedmiu z dziesięciu ocenianych elementów oferty. W tym roku firma spadła na trzecią pozycję, choć nadal zebrała najlepsze oceny w czterech kategoriach: niskich cen, szerokości asortymentu, adekwatności produktów do potrzeb oraz stosunku jakości do ceny.
Zmiany na liście
Z kolei drugą połowę podrankingów opanowała sieć jubilerska Apart. Zwyciężyła w pięciu kategoriach: jakości produktów, obsłudze, wyglądzie sklepu, zaufaniu oraz w ocenie ogólnej.
– Działamy w trudnej branży, w której z racji specyfiki oferty trzeba dużo inwestować w obsługę klientów, wygląd salonów, jak i szerokość oferty i wprowadzać nowe kolekcje – komentuje wyniki Apart.
Przetasowania widać także w podrankingu sieci sklepów spożywczych, w którym triumfuje zajmująca rok temu drugą pozycję Alma. Z kolei ubiegłoroczny lider, czyli sieć Biedronka, zanotowała największy spadek oceny spośród czołowych 20 firm w tegorocznym rankingu tej branży. Dlatego spadła na piątą pozycję, a wyprzedziły ją jeszcze Piotr i Pawel, Auchan oraz Lidl, czyli jej odwieczny konkurent.