Reklama
Rozwiń
Reklama

Rolnicy docenili agencję

Większość rolników pozytywnie ocenia pracę Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Najwyżej oceniają kompetencje pracowników agencji.

Publikacja: 11.12.2013 10:40

Rolnicy docenili agencję

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek jd Jerzy Dudek

Takie wyniki przynosi raport "Polska Wieś i Rolnictwo 2013" przygotowany przez firmę BioStat. Spośród osób, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy załatwiały sprawy w ARiMR, 82 proc. wystawiło agencji oceny bardzo dobre i dobre, przy czym 15 proc. przyznało najwyższą notę.

Rolnicy wysoko oceniają m.in. kompetencje pracowników ARiMR - 74 proc. ocen bardzo dobrych i dobrych a 7 proc. źle ocenia kompetencje pracowników agencji. Respondenci wskazali również na wysoką jakość obsługi interesantów - 70 proc. ocen bardzo dobrych i dobrych (6 proc. negatywnych)

Badani mieszkańcy wsi oceniali również działalność informacyjną prowadzoną przez ARiMR. Najwyższe noty zebrały informacje przekazywane za pośrednictwem telewizji i prasy po 64 proc. pozytywnych ocen; radia - 63 proc. ocen pozytywnych oraz portalu internetowego ARiMR - 49 proc. ocen pozytywnych.

Większość mieszkańców wsi - 77 proc. badanych -  nie zgłasza żadnych uwag do funkcjonowania ARiMR. Pozostali wskazują na potrzebę m.in. poprawy obsługi lub podniesienia kompetencji pracowników A(4 proc.), zwiększenia liczby informacji i ich dostępności (4 proc.), przygotowania łatwiejszych formularzy wniosków o pomoc (3 proc.), szybszego załatwiania spraw (2 proc.), zmniejszenia biurokracji (2 proc.), czy wydłużenia godzin otwarcia placówek  agencji (1 proc.).

Respondenci odpowiadali również na pytania ,skąd chcieliby czerpać informacje o działaniach ARiMR. Najwięcej z nich wymieniło telewizję, na drugim miejscu wskazano prasę, a w dalszej kolejności materiały przekazywane za pośrednictwem sołtysów, pracowników agencji, radia oraz portalu internetowego ARiMR.

Reklama
Reklama

Firma BioStat zbadała również, skąd rolnicy czerpią informacje o zmianach zachodzących na wsi i w rolnictwie oraz o możliwościach skorzystania ze wsparcia. Najwięcej, bo aż 51 proc. badanych, wskazało jako źródło tych informacji telewizję, 26 proc. radio, 18 proc. respondentów stwierdziło, że taką wiedzę mają z ogłoszeń umieszczanych w urzędach państwowych, 13 proc. z internetu, a 10 proc. z prasy.

Badanie "Polska Wieś i Rolnictwo 2013", przeprowadzone przez firmę BioStat, zostało wykonane na zlecenie Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Agencji Nieruchomości Rolnych, Agencji Rynku Rolnego oraz Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, na ogólnopolskiej próbie reprezentatywnej 1500 osób (867 - to rolnicy, a 633 - nie rolnicy) w lipcu i sierpniu 2013 r.

Takie wyniki przynosi raport "Polska Wieś i Rolnictwo 2013" przygotowany przez firmę BioStat. Spośród osób, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy załatwiały sprawy w ARiMR, 82 proc. wystawiło agencji oceny bardzo dobre i dobre, przy czym 15 proc. przyznało najwyższą notę.

Rolnicy wysoko oceniają m.in. kompetencje pracowników ARiMR - 74 proc. ocen bardzo dobrych i dobrych a 7 proc. źle ocenia kompetencje pracowników agencji. Respondenci wskazali również na wysoką jakość obsługi interesantów - 70 proc. ocen bardzo dobrych i dobrych (6 proc. negatywnych)

Reklama
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Nowy cel klimatyczny UE, obniżka stóp i kłopoty handlu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama