Takie posunięcie nie byłoby zbyt fortunne w związku z sankcjami nałożonymi przez USA i Unię Europejską na dygnitarzy rosyjskich za zawłaszczenie Krymu. Kilku niemieckich szefów firm skrytykowało jednak taką strategię Waszyngtonu i Brukseli obawiając się konsekwencji dla działalności ich firm. Rosja jest jedenastym partnerem handlowym Niemiec, w 2013 r. wymiana handlowa doszła do 76,5 mld euro

Daimler ma dwóch partnerów w Rosji: posiada 11 proc. udziałów w producencie ciężarówek KamAZ, a wspólnie z GAZ produkuje furgonetki Mercedesa.

Firma ze Stuttgartu ogłosiła, że rozwija w dalszym ciągu światową sieć produkcji osobowych mercedesów blisko danego rynku i klienta.

"W tym kontekście rozpatrywaliśmy również podstawowe parametry i potencjał lokalnej produkcji samochodów osobowych w Rosji i przeprowadziliśmy różne dyskusje”. Daimler dodał, że takie rozmowy będą kontynuowane, ale nie chciał podać żadnego harmonogramu, ani też z nim prowadził te rozmowy. Dodał, że „nie ma obecnie ani planów ani decyzji o lokalnej produkcji samochodów osobowych Mercedesa w Rosji”.

Dziennik „Wiedomosti” podał wcześniej, że Daimler rozmawiał z kilkoma potencjalnymi parterami.

Ogólna sprzedaż samochodów w Rosji jest słaba, po 2 miesiącach nastąpił spadek o 4 proc., natomiast sprzedaż Mercedesa-Benza skoczyła o 26 proc. Rosja jest jednym z 10 największych rynków tej firmy, chociaż nie podaje ona wielkości sprzedaży z podziałem na poszczególne kraje.