W marcu zarejestrowano 39 tys. 861 samochodów osobowych oraz dostawczych, o 39,22 proc. więcej niż rok wcześniej i o 11,05 proc. więcej niż w lutym 2014 roku.
Zdaniem ekspertów Samaru, przyczyn takiego stanu rzeczy należy upatrywać w jednoczesnym występowaniu dwóch zjawisk, które wpłynęły istotnie na wielkość sprzedaży: trwającej akcji wyprzedażowej modeli wyprodukowanych w 2013 roku oraz dynamicznym wzroście sprzedaży samochodów osobowych posiadających homologację ciężarową, tzw. aut z kratką. W ciągu pierwszych trzech miesięcy br. klienci kupili 22 tys. 100 takich aut.
Tytuł lidera rynku zachowała Skoda. W tym roku klienci kupili i zarejestrowali 14 tys. 273 aut tej marki, o 49,08 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Dalsze miejsca w kolejności zajęły: Volkswagen - 10 tys. 645 sprzedanych aut (o 49,15 proc. więcej), Toyota - 9 tys. 153 samochody (wzrost o 52,75 proc.), Ford – 6 tys. 501 samochodów (wzrost o 27,60 proc.), Opel - 6 tys. 380 aut (wzrost o 40,10 proc.).
Najczęściej kupowanym modelem w tym roku była Skoda Octavia - 4569 sprzedanych aut, a dalej Skoda Fabia - 3061, Toyota Auris – 2893, Ford Focus - 2890 i Volkswagen Passat - 2648 sprzedanych egzemplarzy.