– To ogromne fundusze. Zrobimy wszystko, by wykorzystać je jak najlepiej. W przeszłości były poważne kłopoty z wykorzystaniem środków, teraz jest jednak znaczna poprawa – przekonywał Jakub Karnowski, prezes PKP, podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.
Obecnie kolejowy przewoźnik realizuje 162 projekty inwestycyjne na funkcjonujących cały czas torach. W tym roku przewiduje zamknięcie torów w sumie aż na 6,5 tys. odcinków.
– To absolutny rekord. Co dwa miesiące zmieniamy rozkład jazdy, by dostosować go do prowadzonych prac remontowych. Jednocześnie nauczyliśmy się już, jak dobrze komunikować się z pasażerami, by ten proces inwestycyjny był dla nich jak najmniej uciążliwy – dodał Remigiusz Paszkiewicz, prezes PKP Polskie Linie Kolejowe.
Ostatnie lata były też bardzo pracowite dla Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Przez dziesięć lat wydała ona na budowę dróg 144 mld zł, z czego 45 mld zł popłynęło z funduszy unijnych.
Finansowe problemy
Oczywiście nie obyło się też bez niepowodzeń, takich jak problemy z wykończeniem niektórych odcinków tras z uwagi na kłopoty finansowe wykonawców.