Grupa zacznie operacje techniczne z nowym Citroenem w najbliższych tygodniach w Trnawie na Słowacji — stwierdził jeden z informatorów. Posunięcie to wynika ze strategii przenoszenia produkcji małych samochodów masowego rynku z Europy Zachodniej, gdzie koszty są za wysokie, a zostawia tam jedynie wytwarzanie aut luksusowych,
Dwie inne osoby związane z PSA potwierdziły decyzję o uruchomieniu produkcji na Słowacji, gdzie Francuzi produkują już pojazd wielozadaniowy C3 Picasso i Peugeota 208.
Rzecznik PSA nie chciał potwierdzić tych planów i stwierdził, że firma nie ujawnia wcześniej swych planów. Dodał tylko, że PSA zobowiązała się zachować swe francuskie fabryki w ramach umowy pracowniczej podpisanej w ubiegłym roku.
Prezes PSA Carlos Tavares i jego poprzednik Philippe Varin powtarzali, że nie jest już możliwe ekonomicznie produkowanie małych aut masowego rynku we Francji z powodu dużej konkurencji niskich cen, które nie pokrywają kosztów produkcji.
Poissy nie straci pracy
Tavares podczas wizyty w piątek 23 maja w Poissy starał się uspokoić załogę co do przyszłości zakładu. W związku z przeniesieniem produkcji C3, Poissy otrzyma od 2018 r. nowy model. Zakład ma stać się bardziej konkurencyjny, ma być mniejszy, bardziej nowoczesny. Otrzyma 137 mln euro z czego 37 mln będzie przeznaczone na modernizację, aby przestawił się na produkcję pojazdów segmentu premium. Tavares powtórzył, że jego grupa ma wytwarzać we Francji milion samochodów.