Reklama

Hygienika przejmuje sieć drogerii Meng w Luksemburgu

Do portfela spółki wejdą 24 sklepy. W ciągu najbliższych dwóch–trzech lat ich liczba ma się podwoić. Wartość transakcji sięga 20 mln euro.

Publikacja: 30.07.2014 04:48

Kamil Kliniewski, prezes i wiodący akcjonariusz Hygieniki

Kamil Kliniewski, prezes i wiodący akcjonariusz Hygieniki

Foto: materiały prasowe

Spółka zależna Hygieniki właśnie podpisała umowę zakupu luksemburskiej sieci sklepów. Kamil Kliniewski, prezes i czołowy akcjonariusz Hygieniki, podkreśla, że ta transakcja przyniesie grupie wiele korzyści. – Wspólna centrala, zakupy, rozwój marek własnych na skalę europejską, obniżenia kosztów logistyki i prowadzanie wielu działań z Polski znacznie obniży koszty i przełoży się na zwiększenie zysków – mówi.

Mówi, że w Luksemburgu są 24 drogerie, m.in. w takich miastach jak Grevenmacher, Mersch i Bettembourg. Z kolei w samej stolicy mieści się sześć sklepów.

– Warto dodać, że obecnie nasze drogerie są jedynymi w tym kraju. Obroty sieci w 2015 r. powinny wynieść ok. 15 mln euro przy rentowności EBITDA ok. 6 proc. – mówi szef Hygieniki. Wskazuje, że potencjał rozwoju sieci zakłada podwojenie liczby sklepów na przestrzeni najbliższych dwóch–trzech lat i odpowiednio zwiększenie obrotów do 40–50 mln euro. Z kolei marża EBITDA ma przekroczyć 10 proc.

Hygienika podkreśla, że Luksemburg to kraj z najwyższymi zarobkami w Europie (średnie wynagrodzenie to ponad 4,9 tys. euro/miesiąc). – Jest tam również najniższe bezrobocie w Europie i najwyższa konsumpcja. To najbezpieczniejsza przystań w Europie w tak niepewnych czasach – ocenia Kliniewski.

Sygnalizuje zarazem, że przejęcie sieci w Europie Zachodniej to dopiero początek dalszej ekspansji spółki.

Reklama
Reklama

Weszła ona w biznes drogeryjny ponad rok temu, decydując się na przejęcie polskiego oddziału Schleckera. Zmieniła nazwę sieci na Dayli. W tym roku zamierza otworzyć łącznie ok. 25 placówek, tak by na koniec roku sieć liczyła ok. 200 lokali.

Kliniewski deklaruje, że w 2015 roku dynamika rozwoju jeszcze mocniej przyspieszy. Pieniądze na inwestycje spółka może pozyskać ze sprzedaży zakładu. Nie wiadomo, na jaką kwotę liczy, ale najprawdopodobniej będzie to kilkadziesiąt milionów złotych.

Z kolei cena zakupu luksemburskiej sieci będzie uzależniona od wysokości osiąganego przez nią wyniku EBITDA.

– Na dzisiaj możemy szacować jej łączną wartość na ok. 20 mln euro – wskazuje Kliniewski.

Spółka zależna Hygieniki właśnie podpisała umowę zakupu luksemburskiej sieci sklepów. Kamil Kliniewski, prezes i czołowy akcjonariusz Hygieniki, podkreśla, że ta transakcja przyniesie grupie wiele korzyści. – Wspólna centrala, zakupy, rozwój marek własnych na skalę europejską, obniżenia kosztów logistyki i prowadzanie wielu działań z Polski znacznie obniży koszty i przełoży się na zwiększenie zysków – mówi.

Mówi, że w Luksemburgu są 24 drogerie, m.in. w takich miastach jak Grevenmacher, Mersch i Bettembourg. Z kolei w samej stolicy mieści się sześć sklepów.

Reklama
Biznes
Tesla z zyskiem mniejszym o 23 procent. Musk ostrzega przed „trudnym” okresem
Biznes
Ciepłownie odegrają ważną rolę w transformacji
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Biznes
Prawnik dzieci Solorza o odwołaniach w Cyfrowym Polsacie: były podstawy
Reklama
Reklama