Koncern Volkswagena przygotowuje hybrydy

Po wielu latach wahań, grupa Volkswagena na dobre rozpoczyna hybrydyzację samochodów. Druga generacja hybryd pojawi się najpierw w Porsche

Publikacja: 16.08.2014 13:21

VW Panamera

VW Panamera

Foto: spółka

Porsche właśnie wprowadziło do sprzedaży hybrydową Panamerę S E-Hybrid, którą można ładować elektrycznością podczas jazdy oraz z gniazdka. Na prądzie auto przejedzie do 36 km, a trójfazowy silnik rozpędzi auto nawet do 136 km/h. Litowo-jonowy akumulator o pojemności 9,4 kWh dostarcza elektryczną energię. Całość jest cięższa od porównywalnej wersji benzynowej o 200 kg, jednak przedstawiciele koncernu uważają, że to niewielka cena za oszczędniejszy samochód. Według danych marki mieszane zużycie paliwa hybrydy wynosi 3,1 l/100 km i jest blisko 3 razy mniejsze od porównywalnej osiągami wersji benzynowej Panamera S.

Odpowiedzialny w Porsche za napędy hybrydowe Daniel Semmler tłumaczy, że układ napędowy zastosowany w kosztującej 131 tys. euro Panamerze S E-Hybrid wykorzystuje komponenty z 7 razy droższego hybrydowego modelu Porsche 918. – Będziemy stosowali je także w kolejnych hybrydowych autach, jak Cayenne – zapewnia. Nie wymienia jednak dostawców akumulatorów i elektrycznych silników. – Mamy kilku i stosujemy ich wymiennie.

W przyszłym roku rozwiązania wypróbowane w Porsche trafią do Audi i Volkswagena.

Niemiecki koncern przyznał tym samym, że od hybryd nie ma odwrotu. Unia Europejska narzuciła motoryzacyjnym koncernom zredukowanie spalanie do 130 gram dwutlenku węgla na kilometr od 2012 roku.

Prezes Volkswagen AG Martin Winterkorn podkreślił, że grupa spełniła wymogi prawa. Zapewnił, że od 2020 roku średnia emisja CO2 aut grupy spadnie poniżej 95 gram. Bez hybrydyzacji samochodów tego wyniku nie da się osiągnąć.

Do hybryd nie są jednak przekonani klienci. Koncern Volkswagena oferował hybrydowe modele pierwszej generacji marek Porsche i Audi, lecz zainteresowanie było znikome. Ok. 10 proc. Panamer sprzedanych w Europie w poprzednim roku miało taki napęd. – Popyt na takie samochody widoczny był przede wszystkim w USA i Europie. Wśród europejskich krajów wybijali się klienci z Holandii i Norwegii – wymienia Semmler. Oba kraje oferują nabywcom takich samochodów spore ulgi podatkowe.

Semmler nie zraża się dotychczasowym niewielkim zainteresowaniem. Spodziewa się postępu w budowie kluczowych dla hybryd akumulatorów, który sprawi, że auta staną się atrakcyjniejsze. – Obecne akumulatory litowo-jonowe są pięć razy pojemniejsze o pierwszej generacji – zaznacza. – W przyszłości postęp nie będzie tak szybki, ale wraz z rosnącą popularnością spadną ceny akumulatorów, podobnie jak stało się to z telewizorami plazmowymi – obiecuje.

Volkswagen, który pod względem wielkości sprzedaży zajmuje drugie miejsce na świecie tuż za Toyotą, ma wiele do zrobienia w przypadku modeli hybrydowych. Konkurencyjna Toyota sprzedała już blisko 7 mln takich pojazdów, gdy grupa Volkswagena tysiące. Japoński koncern zapewnia, że hybrydowa technologia już spłaciła się i zarabia. Dostępna jest nie tylko w luksusowych, drogi modelach, ale nawet w popularnym, małym Yarisie.

Porsche właśnie wprowadziło do sprzedaży hybrydową Panamerę S E-Hybrid, którą można ładować elektrycznością podczas jazdy oraz z gniazdka. Na prądzie auto przejedzie do 36 km, a trójfazowy silnik rozpędzi auto nawet do 136 km/h. Litowo-jonowy akumulator o pojemności 9,4 kWh dostarcza elektryczną energię. Całość jest cięższa od porównywalnej wersji benzynowej o 200 kg, jednak przedstawiciele koncernu uważają, że to niewielka cena za oszczędniejszy samochód. Według danych marki mieszane zużycie paliwa hybrydy wynosi 3,1 l/100 km i jest blisko 3 razy mniejsze od porównywalnej osiągami wersji benzynowej Panamera S.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?