DPD Polska może przejąć spółkę Siódemka

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydal w środę zgodę na przejęcie przez DPD firmy kurierskiej Siódemka. W wyniku transakcji, której wartość szacuje się na 0,5 mld zł DPD Polska osiągnie 24-proc. udział w rynku. Po fuzji roczny poziom obrotów spółki przekroczy 1 mld zł.

Publikacja: 01.10.2014 17:29

Transakcja ma polegać na przejęciu przez DPD Polska wyłącznej kontroli nad Siódemką, poprzez nabycie

Transakcja ma polegać na przejęciu przez DPD Polska wyłącznej kontroli nad Siódemką, poprzez nabycie 100 proc. akcji w kapitale zakładowym spółki.

Foto: Fotorzepa, Marian Zubrzycki

Zdaniem Rafała Nawłoki, szefa DPD w Polsce, kluczowa część procesu łączenia prawnego i operacyjnego przypadnie na rok 2015. - Właśnie powstaje dokładny jego plan - mówi "Rz" prezes Nawłoka.

Jak tłumaczy fuzja ma wzmocnić udział DPD w e-handlu. Spółka zbudowała bowiem już mocną pozycję w segmencie klientów korporacyjnych i międzynarodowych, a teraz liczy na klientów z segmentu małych i średnich przedsiębiorstw oraz e-commerce. - Ten kanał sprzedaży rozwija się dziś bardzo dynamicznie. Od kilku lat jesteśmy świadkami przenoszenia się relacji handlowych do Internetu. Łącząc się z Siódemką jeszcze silniej zaznaczymy swoją obecność w tym obszarze - wyjaśnia nasz rozmówca. Jak podkreśla, transakcja zakupu Siódemki mieści się długofalowej strategii rozwoju DPD Polska.

- Obserwując wzrost e-commerce już kilka lat temu postawiliśmy na rozwój interaktywnych narzędzi ułatwiających kontakt z finalnym odbiorcą paczki. Klienci biznesowi i konsumenci różnią się wymaganiami. Wszyscy oczekują szybkiej, uporządkowanej i przewidywalnej obsługi. Odbiorcy indywidualnemu zależy także na tym, aby paczka trafiła do jego rąk w najwygodniejszym dla niego terminie i miejscu. Sprostanie tym wymaganiom i utrzymanie wysokiej jakości wymaga nie tylko najlepszych narzędzi, ale również odpowiedniej ekonomii skali. Zgoda UOKiK pozwoli nam osiągnąć te cele. Dzięki wydajniejszej sieci logistycznej będziemy bliżej klientów – przekonuje Rafał Nawłoka. DPD chce udostępnić im zdywersyfikowaną ofertę usług kurierskich, także międzynarodowych.

- Zaoferujemy jeszcze więcej niż dotychczas wygodnych rozwiązań dla e-commerce - dodaje prezes spółki. Firma DPD Polska rozpoczęła działalność w 1991 roku jako spółka ze stuprocentowym kapitałem polskim. Obecnie zatrudnia ponad 5500 pracowników i współpracowników, dysponuje flotą 3000 pojazdów i 50 oddziałami, w tym nowoczesną i jedną z największych w tej części Europy sortownią w Strykowie. Grupa kapitałowa DPD Polska obejmuje firmę kurierską DPD wraz z firmą DPD Strefa Paczki, której oferta przeznaczona jest dla klientów indywidualnych, oraz agencję celną Air Cargo Poland prowadzącą działalność celną i spedycyjną - lotniczą, morską i drogową. Od 2004 w całości należy do francuskiego holdingu GeoPost, którego właścicielem jest poczta francuska LaPoste.

>> Siódemka to polska marka, która dysponuje ofertą dla wszystkich segmentów biznesowych: klientów indywidualnych, mikro i małych przedsiębiorstw oraz średnich i dużych firm. Firma zatrudnia 1400 pracowników i 2100 kurierów. Dysponuje 40 oddziałami, w tym centralną sortownią w Rawie Mazowieckiej.

Z kolei GeoPost to główny gracz na rynku przesyłek ekspresowych w Europie, obsługuje ponad 230 krajów i zajmuje 2. miejsce w europejskim rankingu na rynku ekspresowych przesyłek kurierskich.

Zdaniem Rafała Nawłoki, szefa DPD w Polsce, kluczowa część procesu łączenia prawnego i operacyjnego przypadnie na rok 2015. - Właśnie powstaje dokładny jego plan - mówi "Rz" prezes Nawłoka.

Jak tłumaczy fuzja ma wzmocnić udział DPD w e-handlu. Spółka zbudowała bowiem już mocną pozycję w segmencie klientów korporacyjnych i międzynarodowych, a teraz liczy na klientów z segmentu małych i średnich przedsiębiorstw oraz e-commerce. - Ten kanał sprzedaży rozwija się dziś bardzo dynamicznie. Od kilku lat jesteśmy świadkami przenoszenia się relacji handlowych do Internetu. Łącząc się z Siódemką jeszcze silniej zaznaczymy swoją obecność w tym obszarze - wyjaśnia nasz rozmówca. Jak podkreśla, transakcja zakupu Siódemki mieści się długofalowej strategii rozwoju DPD Polska.

Biznes
Rodzina Mulliez pod lupą sędziów śledczych
Biznes
Zły pierwszy kwartał producentów samochodów
Biznes
Szwecja odsyła Putina z kwitkiem; rosyjskie rury zatopione na dnie Bałtyku
Biznes
Apple spółką wartościową? Rekordowe 110 miliardów dolarów na skup akcji
Biznes
Majówka, wakacje to czas złodziejskich żniw. Jak się nie dać okraść
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił