Grupa La Poste zwiększyła w pierwszym półroczu 2015 r. swoje przychody o 4,5 proc. W efekcie sprzedaż spółki w tym okresie sięgnęła niemal 11,5 mld euro, a zysk operacyjny skoczył o 44 proc., do 616 mln euro.
Jak podkreślają przedstawiciele La Poste, zaliczanej do grona największych operatorów pocztowych w Europie, poprawa wyników to w głównej mierze zasługa sprzedaży w segmencie paczek. Ten dział wygenerował w firmie przychody na poziomie ponad 5,7 mld euro, przy czym zysk operacyjny zanotował potężny, 65-proc. wzrost (sięgnął 508 mln euro). Dzięki takiej dynamice La Poste udało się zasypać dziurę powstałą na skutek spadającego popytu na tradycyjne usługi listowe – ten skurczył się o 7 proc.
W przypadku paczek motorem wzrostów okazały się Anglia i Polska. GeoPost, kurierska spółka La Poste, na Wyspach zwiększyła przychody o jedną czwartą. Z imponującym sukcesem na naszym rynku półrocze zakończyła z kolei DPD (ta firma kurierska jest częścią francuskiej grupy). Jak informuje La Poste, przychody z działalności DPD w Polsce skoczyły o 16 proc.
DPD to lider rodzimego rynku kurierskiego (ma ok. 24 proc.). W czerwcu spółka sfinalizowała przejęcie innego dużego gracza w tym segmencie – firmy Siódemka. Obroty DPD Polska po fuzji szacuje się na ponad 1 mld zł. Spółka zatrudnia tu prawie 6000 kurierów.
Właściciel polskiego operatora funkcjonuje w 26 krajach Europy, dostarcza ponad 3 mln paczek dziennie. Z 11-proc. udziałem zajmuje drugie miejsce na europejskim rynku. Dostarcza przesyłki do 230 krajów na świecie.