Misja Grupy Netia pozostaje bez zmian i brzmi: „Dostarczamy świat on-line". Nowa Wizja podkreśla bardziej dedykowane podejście do obu segmentów komercyjnych, wraz z wydzieleniem aktywów sieciowych i pełną alokację kosztów oraz zasobów Grupy:
„Grupa Netia po dokonaniu rentownej transformacji jest preferowanym dostawcą usług on-line dzięki:
o Dostarczaniu klientom biznesowym zintegrowanych rozwiązań teleinformatycznych na bazie usług transmisji danych oraz centrów danych, o Oferowaniu klientom indywidualnym pakietów usług na bazie platform multimedialnych w obszarze własnej sieci, o Infrastrukturze oraz aktywom sieciowym dedykowanym do segmentów klientów biznesowych i indywidualnych, o Zespołowi pracowników z pasją, inspirowanych wartościami Firmy".
Główne kierunki strategiczne w segmencie B2C obejmują: o Koncentrację na obronie wartości segmentu tj. intensywne działania retencyjne w ramach istniejącej bazy klientów przy jednocześnie relatywnie niższych kosztach obsługi klienta, o Akwizycję klientów na sieci własnej przy optymalizacji średnich kosztów pozyskania klienta w ramach bardziej optymalnego kosztowo miksu kanałów sprzedażowych, o Maksymalizację wartości sieci własnej, bez dalszej intensywnej modernizacji, poprzez zwiększenie penetracji oferty pakietowej z TV (2P/3P) oraz wykorzystanie rozwiązań mobilnych do działań retencyjnych (docelowy poziom 2,0x usług na klienta w segmencie), o Wzrost docelowej liczby usług na klienta indywidualnego do poziomu 2,0x, o Zwiększanie penetracji usług na sieci własnej dzięki podejściu geo-marketingowemu, o Poszukiwanie optymalnych modeli kosztowych działalności segmentu klientów indywidualnych.
Główne kierunki strategiczne w segmencie B2B obejmują: o Plany stabilizacji przychodów w krótkim okresie oraz długoterminowego wzrostu skali działalności poprzez zmianę struktury portfela produktów poprzez m.in. zmniejszenie obecnej ekspozycji na usługi głosowe, o Dynamiczny rozwój w segmencie „new data" oraz ICT – rozwój centrów danych oraz usług w chmurze, w tym potencjalnie selektywne akwizycje kompetencji i/lub infrastruktury w tym obszarze, o Partnerstwo w zakresie usług konwergentnych w celu oferowania pełnego zakresu usług telekomunikacyjnych oraz na bazie transmisji danych, o Wykorzystanie potencjału rynku usług hurtowych przy pomocy pełnej utylizacji własnej infrastruktury sieciowej, o Reorganizację modelu operacyjnego w zakresie sił sprzedaży oraz procesów sprzedażowych, o Poszukiwanie optymalnych modeli kosztowych działalności segmentu klientów biznesowych. W ramach Strategii do 2020 roku Grupa Netia zamierza ponadto przeprowadzić podział aktywów sieciowych na przynależące do segmentów B2C oraz B2B przy jednoczesnym uproszczeniu i modernizacji wybranych systemów sieciowych w celu obniżenia kosztów utrzymania infrastruktury. Dodatkowo, nastąpi optymalizacja systemów IT, z naciskiem na procesy wspierające bezpośrednio działalność komercyjną segmentów B2C oraz B2B.