Dziś ograniczają tempo spadku przychodów operatorów, za kilka lat będą stanowić nawet 5–10 proc. ich wpływów i zwiążą na dłużej klientów z jednym dostawcą. Taki efekt chciałyby osiągnąć największe firmy telekomunikacyjne dzięki wchodzeniu w coraz to nowe obszary biznesu, do niedawna im obce.
Po pierwsze – bank
Sieć komórkowa Orange Polska w niecały miesiąc pozyskała 10 tys. klientów bankowości mobilnej, za której zaplecze odpowiada mBank – poinformował prezes Bruno Duthoit przy okazji publikacji wyników za III kw. br.
T-Mobile Polska ma dziś 370 tys. klientów swojego „banku": T-Mobile Usługi Bankowe, skonstruowanego przez Alior Bank.
Polkomtel, operator sieci Plus, pierwszy zaczął przygodę w bankowości: współpracuje z Plus Bankiem. Jednak ani telekom, ani bank należący do Zygmunta Solorza-Żaka wyników wspólnych działań nie ujawniają. Zapewniają tylko, że są one dobre.
– Pozytywny wpływ usług bankowych i innych nowych usług, takich jak serwis muzyczny WiMP, usługa Pro Auto realizowana we współpracy z firmą Finder czy usługi ICT, jest widoczny w naszych przychodach z usług niegłosowych – mówi Wojciech Strzałkowski z biura prasowego T-Mobile Polska.