Mota wybuduje trasę S3 pod Lubinem

Wybrano najkorzystniejszą ofertę na budowę przeszło 11-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S3 pod Lubinem. Za 261 milionów złotych będzie go budować firma Mota Engil Central Europe.

Publikacja: 02.12.2014 13:05

Mota wybuduje trasę S3 pod Lubinem

Foto: Fotorzepa/Maciej Kaczanowski

Do drugiego etapu przetargu przystąpiło w sumie 6 przedsiębiorstw i konsorcjów, a o wyborze najlepszej oferty zadecydowała cena, a także – choć w znacznie mniejszym stopniu – termin realizacji kontraktu oraz długość gwarancji na wykonane roboty. Najdroższą ofertę złożyła firma Astaldi – 432 mln zł.

Przetarg jest jeszcze kontrolowany przez Urząd Zamówień Publicznych. Jeśli nie wniesie zastrzeżeń, Generalna Dyrekcja Dróg Publicznych i Autostrad będzie mogła podpisać umowę z wykonawcą. Budowa trasy od węzła Lubin Północ do węzła Lubin Południe powinna być zrealizowana w ciągu 30 miesięcy od daty zawarcia umowy, jednak bez wliczania okresów zimowych (trwających od 15 grudnia do 15 marca).

W ramach budowy przewidziano trasę ekspresową o długości ok.11,3 km o dwóch jezdniach po dwa pasy ruchu, 2 węzły drogowe, dwa wiadukty. Ponadto budowę 3 przejść dla zwierząt wraz z przeprowadzeniem cieku wodnego pod drogą, 3 przejazdów gospodarczych, wiaduktu nad drogą ekspresową w ciągu drogi lokalnej oraz budowę urządzeń ochrony środowiska: pasów zieleni izolacyjnej, ekranów akustycznych i przeciwolśnieniowych, przepustów ekologicznych wraz z systemem ochronno-naprowadzającym, zieleni naprowadzającej, systemu odprowadzającego wody opadowe, a także urządzeń oczyszczających.

Kolejny odcinek – około 14 kilometrów trasy od węzła Kaźmierzów do węzła Lubin Północ wybuduje konsorcjum firm Salini, Todini i Przedsiębiorstwa Robót Inżynieryjno-Budowlanych Export-Tribex za 561 mln zł.

Powstająca droga ekspresowa S3 stanowi fragment trasy międzynarodowej E65, leżącej w transeuropejskim korytarzu transportowym. S3 poprowadzi południkowo od zespołu portów morskich Świnoujście-Szczecin na północy, wzdłuż zachodniej granicy kraju do granicy z Czechami. Za pośrednictwem linii promowych zapewni najkrótsze bezpośrednie połączenie południowej Skandynawii z północnymi Czechami (rejon Hradec Kralovych i Pardubic) oraz Pragą.

Docelowo na całej długości droga ekspresowa S3 będzie drogą dwujezdniową, której realizację planuje się na 2017 rok. Z wyjątkiem jednego z mostów na rz. Odrze gdzie realizacja planowana jest na 2019 rok.

Do drugiego etapu przetargu przystąpiło w sumie 6 przedsiębiorstw i konsorcjów, a o wyborze najlepszej oferty zadecydowała cena, a także – choć w znacznie mniejszym stopniu – termin realizacji kontraktu oraz długość gwarancji na wykonane roboty. Najdroższą ofertę złożyła firma Astaldi – 432 mln zł.

Przetarg jest jeszcze kontrolowany przez Urząd Zamówień Publicznych. Jeśli nie wniesie zastrzeżeń, Generalna Dyrekcja Dróg Publicznych i Autostrad będzie mogła podpisać umowę z wykonawcą. Budowa trasy od węzła Lubin Północ do węzła Lubin Południe powinna być zrealizowana w ciągu 30 miesięcy od daty zawarcia umowy, jednak bez wliczania okresów zimowych (trwających od 15 grudnia do 15 marca).

Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku