Reklama
Rozwiń
Reklama

Mota wybuduje trasę S3 pod Lubinem

Wybrano najkorzystniejszą ofertę na budowę przeszło 11-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S3 pod Lubinem. Za 261 milionów złotych będzie go budować firma Mota Engil Central Europe.

Publikacja: 02.12.2014 13:05

Mota wybuduje trasę S3 pod Lubinem

Foto: Fotorzepa/Maciej Kaczanowski

Do drugiego etapu przetargu przystąpiło w sumie 6 przedsiębiorstw i konsorcjów, a o wyborze najlepszej oferty zadecydowała cena, a także – choć w znacznie mniejszym stopniu – termin realizacji kontraktu oraz długość gwarancji na wykonane roboty. Najdroższą ofertę złożyła firma Astaldi – 432 mln zł.

Przetarg jest jeszcze kontrolowany przez Urząd Zamówień Publicznych. Jeśli nie wniesie zastrzeżeń, Generalna Dyrekcja Dróg Publicznych i Autostrad będzie mogła podpisać umowę z wykonawcą. Budowa trasy od węzła Lubin Północ do węzła Lubin Południe powinna być zrealizowana w ciągu 30 miesięcy od daty zawarcia umowy, jednak bez wliczania okresów zimowych (trwających od 15 grudnia do 15 marca).

W ramach budowy przewidziano trasę ekspresową o długości ok.11,3 km o dwóch jezdniach po dwa pasy ruchu, 2 węzły drogowe, dwa wiadukty. Ponadto budowę 3 przejść dla zwierząt wraz z przeprowadzeniem cieku wodnego pod drogą, 3 przejazdów gospodarczych, wiaduktu nad drogą ekspresową w ciągu drogi lokalnej oraz budowę urządzeń ochrony środowiska: pasów zieleni izolacyjnej, ekranów akustycznych i przeciwolśnieniowych, przepustów ekologicznych wraz z systemem ochronno-naprowadzającym, zieleni naprowadzającej, systemu odprowadzającego wody opadowe, a także urządzeń oczyszczających.

Kolejny odcinek – około 14 kilometrów trasy od węzła Kaźmierzów do węzła Lubin Północ wybuduje konsorcjum firm Salini, Todini i Przedsiębiorstwa Robót Inżynieryjno-Budowlanych Export-Tribex za 561 mln zł.

Powstająca droga ekspresowa S3 stanowi fragment trasy międzynarodowej E65, leżącej w transeuropejskim korytarzu transportowym. S3 poprowadzi południkowo od zespołu portów morskich Świnoujście-Szczecin na północy, wzdłuż zachodniej granicy kraju do granicy z Czechami. Za pośrednictwem linii promowych zapewni najkrótsze bezpośrednie połączenie południowej Skandynawii z północnymi Czechami (rejon Hradec Kralovych i Pardubic) oraz Pragą.

Reklama
Reklama

Docelowo na całej długości droga ekspresowa S3 będzie drogą dwujezdniową, której realizację planuje się na 2017 rok. Z wyjątkiem jednego z mostów na rz. Odrze gdzie realizacja planowana jest na 2019 rok.

Do drugiego etapu przetargu przystąpiło w sumie 6 przedsiębiorstw i konsorcjów, a o wyborze najlepszej oferty zadecydowała cena, a także – choć w znacznie mniejszym stopniu – termin realizacji kontraktu oraz długość gwarancji na wykonane roboty. Najdroższą ofertę złożyła firma Astaldi – 432 mln zł.

Przetarg jest jeszcze kontrolowany przez Urząd Zamówień Publicznych. Jeśli nie wniesie zastrzeżeń, Generalna Dyrekcja Dróg Publicznych i Autostrad będzie mogła podpisać umowę z wykonawcą. Budowa trasy od węzła Lubin Północ do węzła Lubin Południe powinna być zrealizowana w ciągu 30 miesięcy od daty zawarcia umowy, jednak bez wliczania okresów zimowych (trwających od 15 grudnia do 15 marca).

Reklama
Biznes
Zarobki w służbie cywilnej, dronowa ofensywa UE i oferta Orlenu dla Azotów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Biznes
Austriacki miliarder ukrywał pieniądze przed wierzycielami. Sąd wydał wyrok
Biznes
Najbardziej zadłużone firmy Rosji. Gazprom na czele
Biznes
Zygmunt Solorz i Justyna Kulka odwołani z nadzoru ZE PAK. Starcie prawników
Biznes
Orlen złożył ofertę przejęcia projektu Polimery Police
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama