Reklama
Rozwiń
Reklama

Smart podbija Chiny

Chiński rynek pokochał mini-samochody. Dla niemieckiego Smarta stał się on drugim największym rynkiem zbytu.

Aktualizacja: 14.12.2014 14:52 Publikacja: 14.12.2014 14:35

Smart podbija Chiny

Foto: Bloomberg

Według prognoz analityków może się okazać ,że wkrótce Chiny staną się dla Smarta największym i najważniejszym rynkiem zbytu. Potencjał wzrostu jest ogromny - pisze niemiecki tygodnik "Handelsblatt".

- Kiedy wchodziliśmy do Chin, wielu było sceptycznych - mówi Annette Winkler, szefowa Smarta w wywiadzie dla "Handelsblatt", dodając, że wszyscy byli przekonani, iż Chińczycy chcą dużych i luksusowych samochodów. Szybko jednak okazało się, że w zatłoczonych Chińskich miastach małe miejskie samochody sprawdzają się idealnie.

Szybko więc chiński rynek stał się bardzo waży dla Smarta, teraz to drugi pod względem wielkości rynek zbytu koncernu. Pierwszym wciąż są Niemcy. Od stycznia do listopada sprzedaż wzrosła o 4,2 proc. w porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku.

- Od 2016 roku spodziewamy się dwucyfrowego wzrostu - zapewnia Daniel Lescow, szef Smarta w Chinach. Przyznaje, że po ostatniej zmianie modelów Smarta sprzedaż nieco spadła. Latem tego roku Daimler przedstawił trzecią generację swoich samochodów. Nowe dwu- i czteroosobowe modele mają być dostępne w państwie Środka już od początku 2015 roku.

W 2013 roku Daimler sprzedał w Chinach 17,5 tys. samochodów. Od pięciu lat Smarty są dostępne w tym kraju, a młodzi Chińczycy coraz bardziej mogą sobie na nie pozwolić. Najtańszy model Smarta kosztuje tam 115 tys. juanów (15 tys. euro).

Reklama
Reklama

Zachęcony sukcesem sprzedażowym Daimler chce wprowadzić w chinach także usługę wynajmu samochodów "car2go". Lescow potwierdził te plany, ale dodał, że nie ma na razie żadnego ramowego planu wprowadzenia usługi. Usługa "car2go" działa już od pięciu lat w ponad 30 miastach Europy i Ameryki Północnej.

Według prognoz analityków może się okazać ,że wkrótce Chiny staną się dla Smarta największym i najważniejszym rynkiem zbytu. Potencjał wzrostu jest ogromny - pisze niemiecki tygodnik "Handelsblatt".

- Kiedy wchodziliśmy do Chin, wielu było sceptycznych - mówi Annette Winkler, szefowa Smarta w wywiadzie dla "Handelsblatt", dodając, że wszyscy byli przekonani, iż Chińczycy chcą dużych i luksusowych samochodów. Szybko jednak okazało się, że w zatłoczonych Chińskich miastach małe miejskie samochody sprawdzają się idealnie.

Reklama
Biznes
Afera korupcyjna na Ukrainie, tania energia, Pekin puszcza oko do Madrytu
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Biznes
Sebastian Kondracki: Bielik AI ma już milion pobrań. I w żadnym wypadku nie jest na sprzedaż
Patronat Rzeczpospolitej
Samodzielność to nowa waluta przyszłości
Biznes
Pożyczki z SAFE zagrożone, odwet Brukseli na Chinach i zwolnienie z relokacji
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Biznes
Afryka otwiera drzwi dla polskich firm. Rusza ekspansja
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama