Reklama

Smart podbija Chiny

Chiński rynek pokochał mini-samochody. Dla niemieckiego Smarta stał się on drugim największym rynkiem zbytu.

Aktualizacja: 14.12.2014 14:52 Publikacja: 14.12.2014 14:35

Smart podbija Chiny

Foto: Bloomberg

Według prognoz analityków może się okazać ,że wkrótce Chiny staną się dla Smarta największym i najważniejszym rynkiem zbytu. Potencjał wzrostu jest ogromny - pisze niemiecki tygodnik "Handelsblatt".

- Kiedy wchodziliśmy do Chin, wielu było sceptycznych - mówi Annette Winkler, szefowa Smarta w wywiadzie dla "Handelsblatt", dodając, że wszyscy byli przekonani, iż Chińczycy chcą dużych i luksusowych samochodów. Szybko jednak okazało się, że w zatłoczonych Chińskich miastach małe miejskie samochody sprawdzają się idealnie.

Szybko więc chiński rynek stał się bardzo waży dla Smarta, teraz to drugi pod względem wielkości rynek zbytu koncernu. Pierwszym wciąż są Niemcy. Od stycznia do listopada sprzedaż wzrosła o 4,2 proc. w porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku.

- Od 2016 roku spodziewamy się dwucyfrowego wzrostu - zapewnia Daniel Lescow, szef Smarta w Chinach. Przyznaje, że po ostatniej zmianie modelów Smarta sprzedaż nieco spadła. Latem tego roku Daimler przedstawił trzecią generację swoich samochodów. Nowe dwu- i czteroosobowe modele mają być dostępne w państwie Środka już od początku 2015 roku.

W 2013 roku Daimler sprzedał w Chinach 17,5 tys. samochodów. Od pięciu lat Smarty są dostępne w tym kraju, a młodzi Chińczycy coraz bardziej mogą sobie na nie pozwolić. Najtańszy model Smarta kosztuje tam 115 tys. juanów (15 tys. euro).

Reklama
Reklama

Zachęcony sukcesem sprzedażowym Daimler chce wprowadzić w chinach także usługę wynajmu samochodów "car2go". Lescow potwierdził te plany, ale dodał, że nie ma na razie żadnego ramowego planu wprowadzenia usługi. Usługa "car2go" działa już od pięciu lat w ponad 30 miastach Europy i Ameryki Północnej.

Według prognoz analityków może się okazać ,że wkrótce Chiny staną się dla Smarta największym i najważniejszym rynkiem zbytu. Potencjał wzrostu jest ogromny - pisze niemiecki tygodnik "Handelsblatt".

- Kiedy wchodziliśmy do Chin, wielu było sceptycznych - mówi Annette Winkler, szefowa Smarta w wywiadzie dla "Handelsblatt", dodając, że wszyscy byli przekonani, iż Chińczycy chcą dużych i luksusowych samochodów. Szybko jednak okazało się, że w zatłoczonych Chińskich miastach małe miejskie samochody sprawdzają się idealnie.

Reklama
Biznes
USA chcą podwyżek cen leków w Europie. Trump naciska na koncerny farmaceutyczne
Biznes
E-aut przybywa, producenci mają kłopoty
Biznes
Prezydent USA wzywa prezesa Intela do dymisji. Trump: Ogromny konflikt interesów
Biznes
Nowy rekord liczby niewypłacalnych firm w Polsce
Biznes
Inwestorzy uznali, że Berkshire bez Buffetta to już nie to samo
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama