Smart podbija Chiny

Chiński rynek pokochał mini-samochody. Dla niemieckiego Smarta stał się on drugim największym rynkiem zbytu.

Aktualizacja: 14.12.2014 14:52 Publikacja: 14.12.2014 14:35

Smart podbija Chiny

Foto: Bloomberg

Według prognoz analityków może się okazać ,że wkrótce Chiny staną się dla Smarta największym i najważniejszym rynkiem zbytu. Potencjał wzrostu jest ogromny - pisze niemiecki tygodnik "Handelsblatt".

- Kiedy wchodziliśmy do Chin, wielu było sceptycznych - mówi Annette Winkler, szefowa Smarta w wywiadzie dla "Handelsblatt", dodając, że wszyscy byli przekonani, iż Chińczycy chcą dużych i luksusowych samochodów. Szybko jednak okazało się, że w zatłoczonych Chińskich miastach małe miejskie samochody sprawdzają się idealnie.

Szybko więc chiński rynek stał się bardzo waży dla Smarta, teraz to drugi pod względem wielkości rynek zbytu koncernu. Pierwszym wciąż są Niemcy. Od stycznia do listopada sprzedaż wzrosła o 4,2 proc. w porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku.

- Od 2016 roku spodziewamy się dwucyfrowego wzrostu - zapewnia Daniel Lescow, szef Smarta w Chinach. Przyznaje, że po ostatniej zmianie modelów Smarta sprzedaż nieco spadła. Latem tego roku Daimler przedstawił trzecią generację swoich samochodów. Nowe dwu- i czteroosobowe modele mają być dostępne w państwie Środka już od początku 2015 roku.

W 2013 roku Daimler sprzedał w Chinach 17,5 tys. samochodów. Od pięciu lat Smarty są dostępne w tym kraju, a młodzi Chińczycy coraz bardziej mogą sobie na nie pozwolić. Najtańszy model Smarta kosztuje tam 115 tys. juanów (15 tys. euro).

Zachęcony sukcesem sprzedażowym Daimler chce wprowadzić w chinach także usługę wynajmu samochodów "car2go". Lescow potwierdził te plany, ale dodał, że nie ma na razie żadnego ramowego planu wprowadzenia usługi. Usługa "car2go" działa już od pięciu lat w ponad 30 miastach Europy i Ameryki Północnej.

Według prognoz analityków może się okazać ,że wkrótce Chiny staną się dla Smarta największym i najważniejszym rynkiem zbytu. Potencjał wzrostu jest ogromny - pisze niemiecki tygodnik "Handelsblatt".

- Kiedy wchodziliśmy do Chin, wielu było sceptycznych - mówi Annette Winkler, szefowa Smarta w wywiadzie dla "Handelsblatt", dodając, że wszyscy byli przekonani, iż Chińczycy chcą dużych i luksusowych samochodów. Szybko jednak okazało się, że w zatłoczonych Chińskich miastach małe miejskie samochody sprawdzają się idealnie.

Biznes
Najmniejsze firmy zalegają ze spłatą 5,5 mld zł
Biznes
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Biznes
Pięć powodów, dlaczego obrona w Izraelu jest skuteczniejsza od tej w Ukrainie
Biznes
Zaczyna się wojna sieci komórkowych o turystów. Orange kusi pakietami we Flex
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Zmarł Leonard Lauder, twórca światowego sukcesu koncernu Estée Lauder