Reklama

Dark Data – nowe wyzwanie dla biznesu

W latach 2010-2015 liczba przetwarzanych danych wzrośnie siedmiokrotnie, a gigantyczną część z nich wytworzy sektor biznesowy. Z analiz IDC wynika jednak, że blisko 90 proc. danych wygenerowanych w tym roku stanowić będzie tzw. Dark Data.

Publikacja: 24.06.2015 12:25

To chaotyczne, nieprzetworzone i nieanalizowane przez firmy zbiory danych, które mogą zawierać cenne informacje dla biznesu – ale równie dobrze mogą okazać się biznesowo nieużyteczne. Dlatego firmy stają dziś przed dylematem: czy wierzyć, że w Dark Data tkwi biznesowy potencjał, czy też nie. Według Boston Consulting Group wartość anonimowych danych zgromadzonych o internautach z terenów Unii Europejskiej, w 2020 roku zbliży się do 1 bln euro.

– Oznacza to, że cyfrowe ślady pozostawione przez Europejczyków w sieci będą równoważne finansowo około 8 proc. PKB krajów całej UE – tłumaczy Piotr Prajsnar, prezes Cloud Technologies, największej platformy Big Data w tej części Europy. Jak dodaje cyfrowa ekonomia stała się faktem, a coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na monetyzację własnych zasobów danych.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Trump z nowymi umowami, AI w medycynie i rosyjski przemysł lotniczy
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
W którą stronę zmierza bancassurance?
Biznes
Sprzedaż działki pod CPK, Polska potęgą w produkcji zniczy i rekord WIG
Biznes
Porozumienie USA–Chiny, fala pustostanów nadchodzi i napięcia Bruksela–Pekin
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Zmarł Maciej Adamkiewicz, twórca sukcesu Adamed Pharma. Miał tylko 59 lat
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama