Dark Data – nowe wyzwanie dla biznesu

W latach 2010-2015 liczba przetwarzanych danych wzrośnie siedmiokrotnie, a gigantyczną część z nich wytworzy sektor biznesowy. Z analiz IDC wynika jednak, że blisko 90 proc. danych wygenerowanych w tym roku stanowić będzie tzw. Dark Data.

Publikacja: 24.06.2015 12:25

To chaotyczne, nieprzetworzone i nieanalizowane przez firmy zbiory danych, które mogą zawierać cenne informacje dla biznesu – ale równie dobrze mogą okazać się biznesowo nieużyteczne. Dlatego firmy stają dziś przed dylematem: czy wierzyć, że w Dark Data tkwi biznesowy potencjał, czy też nie. Według Boston Consulting Group wartość anonimowych danych zgromadzonych o internautach z terenów Unii Europejskiej, w 2020 roku zbliży się do 1 bln euro.

– Oznacza to, że cyfrowe ślady pozostawione przez Europejczyków w sieci będą równoważne finansowo około 8 proc. PKB krajów całej UE – tłumaczy Piotr Prajsnar, prezes Cloud Technologies, największej platformy Big Data w tej części Europy. Jak dodaje cyfrowa ekonomia stała się faktem, a coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na monetyzację własnych zasobów danych.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca