Reklama

Dark Data – nowe wyzwanie dla biznesu

W latach 2010-2015 liczba przetwarzanych danych wzrośnie siedmiokrotnie, a gigantyczną część z nich wytworzy sektor biznesowy. Z analiz IDC wynika jednak, że blisko 90 proc. danych wygenerowanych w tym roku stanowić będzie tzw. Dark Data.

Publikacja: 24.06.2015 12:25

To chaotyczne, nieprzetworzone i nieanalizowane przez firmy zbiory danych, które mogą zawierać cenne informacje dla biznesu – ale równie dobrze mogą okazać się biznesowo nieużyteczne. Dlatego firmy stają dziś przed dylematem: czy wierzyć, że w Dark Data tkwi biznesowy potencjał, czy też nie. Według Boston Consulting Group wartość anonimowych danych zgromadzonych o internautach z terenów Unii Europejskiej, w 2020 roku zbliży się do 1 bln euro.

– Oznacza to, że cyfrowe ślady pozostawione przez Europejczyków w sieci będą równoważne finansowo około 8 proc. PKB krajów całej UE – tłumaczy Piotr Prajsnar, prezes Cloud Technologies, największej platformy Big Data w tej części Europy. Jak dodaje cyfrowa ekonomia stała się faktem, a coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na monetyzację własnych zasobów danych.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Trump w Londynie, 4 mld na cybertarczę i zapowiedź głębokich reform w Niemczech
Biznes
Rosyjskie ambicje kosmiczne. Konkurent Starlinka w fazie testów?
Biznes
Potężny atak hakerski. Wyciekły dane logowania ponad 140 tysięcy kont Polaków
Biznes
Sankcje na Rosję opóźnione, spór CDU–SPD i propozycja reparacji Prezydenta
Biznes
Co dalej z prezesem UKE? Zanosi się na bezkrólewie
Reklama
Reklama