Dark Data – nowe wyzwanie dla biznesu

W latach 2010-2015 liczba przetwarzanych danych wzrośnie siedmiokrotnie, a gigantyczną część z nich wytworzy sektor biznesowy. Z analiz IDC wynika jednak, że blisko 90 proc. danych wygenerowanych w tym roku stanowić będzie tzw. Dark Data.

Publikacja: 24.06.2015 12:25

To chaotyczne, nieprzetworzone i nieanalizowane przez firmy zbiory danych, które mogą zawierać cenne informacje dla biznesu – ale równie dobrze mogą okazać się biznesowo nieużyteczne. Dlatego firmy stają dziś przed dylematem: czy wierzyć, że w Dark Data tkwi biznesowy potencjał, czy też nie. Według Boston Consulting Group wartość anonimowych danych zgromadzonych o internautach z terenów Unii Europejskiej, w 2020 roku zbliży się do 1 bln euro.

– Oznacza to, że cyfrowe ślady pozostawione przez Europejczyków w sieci będą równoważne finansowo około 8 proc. PKB krajów całej UE – tłumaczy Piotr Prajsnar, prezes Cloud Technologies, największej platformy Big Data w tej części Europy. Jak dodaje cyfrowa ekonomia stała się faktem, a coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na monetyzację własnych zasobów danych.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Donald Trump rozważa sprzedaż czerwonej Tesli – symbolu poparcia dla Elona Muska
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Biznes
Oligarchowie - Unia Europejska: 0-5. Nie będzie zdejmowania sankcji
Biznes
Gigantyczne przejęcie w telekomunikacji. Hurtownik światłowodowy na zakupach
Biznes
Trump rozmawia z Xi, nowa pomoc dla Ukrainy i rekordowe inwestycje w energię
Biznes
Czy należy zakazać reklamy alkoholu? Eksperci są zgodni