Uber wydaje fortunę na walkę z prawem

Uber zainwestował więcej pieniędzy w lobbystów w Kalifornii niż Facebook i Apple razem wzięci. Firma walczy o powstrzymanie wprowadzenia obowiązkowej licencji dla kierowców.

Publikacja: 24.08.2015 12:22

Dziś zamawianie taksówek – jutro kuriera lub dostawcy pizzy.

Dziś zamawianie taksówek – jutro kuriera lub dostawcy pizzy.

Foto: AFP

Od 2013 r. w samej Kalifornii Uber wydał w tym celu już niemal milion dolarów (dokładnie 925 tys. dol.). Dla porównania, w ostatnich dwóch latach Facebook przeznaczył na lobbystów 412 tys. dol., a Apple 353 tys. dol.

Zatrudnieni przez Ubera lobbyści coraz bardziej natarczywie naciskają urzędników w San Francisco, by zwolnili kierowców korzystających z aplikacji mobilnej z obowiązku posiadania licencji taksówkarza.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
Rekordowa liczba bankructw dużych firm na świecie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Święta spędzane w Polsce coraz popularniejsze wśród zagranicznych turystów
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki