Uber wydaje fortunę na walkę z prawem

Uber zainwestował więcej pieniędzy w lobbystów w Kalifornii niż Facebook i Apple razem wzięci. Firma walczy o powstrzymanie wprowadzenia obowiązkowej licencji dla kierowców.

Publikacja: 24.08.2015 12:22

Dziś zamawianie taksówek – jutro kuriera lub dostawcy pizzy.

Dziś zamawianie taksówek – jutro kuriera lub dostawcy pizzy.

Foto: AFP

Od 2013 r. w samej Kalifornii Uber wydał w tym celu już niemal milion dolarów (dokładnie 925 tys. dol.). Dla porównania, w ostatnich dwóch latach Facebook przeznaczył na lobbystów 412 tys. dol., a Apple 353 tys. dol.

Zatrudnieni przez Ubera lobbyści coraz bardziej natarczywie naciskają urzędników w San Francisco, by zwolnili kierowców korzystających z aplikacji mobilnej z obowiązku posiadania licencji taksówkarza.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Biznes
Polskie start-upy bez pieniędzy, odbudowa Ukrainy i współpraca Paryża z Londynem
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Biznes
Pepco więcej sprzedaje i rusza ze skupem akcji
Biznes
102 przypadki konfiskaty prywatnych majątków w Rosji. Miliardy dolarów na wojnę
Biznes
Największy atak na Ukrainę, InPost z kolejnym przejęciem, Polska celem hakerów
Biznes
Czy grozi nam cybernetyczna kapitulacja? Wojna w internecie się nasila
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama