Reklama

Kto się boi aut autonomicznych

Technologia produkcji aut autonomicznych, które mogą pojechać bez kierowcy już jest. Silne motoryzacyjne lobby jest w stanie wymóc odpowiednie przepisy dopuszczające ich wprowadzenie na drogi przynajmniej europejskie. Co w takim razie powstrzymuje producentów przed masową produkcją takich aut?

Aktualizacja: 04.12.2016 15:09 Publikacja: 04.12.2016 14:02

Kto się boi aut autonomicznych

Foto: materiały prasowe

Przede wszystkim konsumenci. Wielu z nich jest zdania, że wprowadzenie autonomicznych samochodów na drogi i autostrady jeszcze bardziej zakorkuje ulice i autostrady. Że nie wiadomo kto będzie odpowiadał, kiedy auto bez kierowcy spowoduje kolizję. I, że mimo wszystko, człowiek widzi więcej, ma szybsze reakcje niż komputer wspomagany kamerami.

- Ale 90 proc. wypadków samochodowych zostało spowodowanych prze czynnik ludzki - mówił Paul Willcox, prezes Nissan Europe podczas spotkania z dziennikarzami w centrum innowacyjności Nissan Futures w Barcelonie. A według raportu „Freeing the Road" („uwolnić drogi") zamówionego przez japoński koncern wprowadzenie na drogi europejskie w ciągu najbliższych 5 lat zacznie przynosić rocznie unijnemu PKB dodatkowo po 0,15 pkt procentowych, zaś do PKB w roku 2050 doda 17 bilionów euro.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Rząd zamawia druk Poradnika Bezpieczeństwa. Ile za to zapłacimy i kiedy do nas dotrze?
Biznes
Trump w Londynie, 4 mld na cybertarczę i zapowiedź głębokich reform w Niemczech
Biznes
Rosyjskie ambicje kosmiczne. Konkurent Starlinka w fazie testów?
Biznes
Potężny atak hakerski. Wyciekły dane logowania ponad 140 tysięcy kont Polaków
Biznes
Sankcje na Rosję opóźnione, spór CDU–SPD i propozycja reparacji Prezydenta
Reklama
Reklama