Reklama

Kto się boi aut autonomicznych

Technologia produkcji aut autonomicznych, które mogą pojechać bez kierowcy już jest. Silne motoryzacyjne lobby jest w stanie wymóc odpowiednie przepisy dopuszczające ich wprowadzenie na drogi przynajmniej europejskie. Co w takim razie powstrzymuje producentów przed masową produkcją takich aut?

Aktualizacja: 04.12.2016 15:09 Publikacja: 04.12.2016 14:02

Kto się boi aut autonomicznych

Foto: materiały prasowe

Przede wszystkim konsumenci. Wielu z nich jest zdania, że wprowadzenie autonomicznych samochodów na drogi i autostrady jeszcze bardziej zakorkuje ulice i autostrady. Że nie wiadomo kto będzie odpowiadał, kiedy auto bez kierowcy spowoduje kolizję. I, że mimo wszystko, człowiek widzi więcej, ma szybsze reakcje niż komputer wspomagany kamerami.

- Ale 90 proc. wypadków samochodowych zostało spowodowanych prze czynnik ludzki - mówił Paul Willcox, prezes Nissan Europe podczas spotkania z dziennikarzami w centrum innowacyjności Nissan Futures w Barcelonie. A według raportu „Freeing the Road" („uwolnić drogi") zamówionego przez japoński koncern wprowadzenie na drogi europejskie w ciągu najbliższych 5 lat zacznie przynosić rocznie unijnemu PKB dodatkowo po 0,15 pkt procentowych, zaś do PKB w roku 2050 doda 17 bilionów euro.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Biznes
Putin zamyka Rosjan w Rosji. Wracają czasy komunistycznej izolacji
Biznes
Największy kawałek Czerwonej Planety sprzedany. Tajemniczy nabywca
Biznes
Traktat Niemcy–Wielka Brytania, ofensywa drogowa, rosyjskie banki na krawędzi
Biznes
Jacek Oko: ważne było rozmawiać i utrzymać kierunek regulacji
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Reklama
Reklama