Gaz, prąd czy wodór - nowe paliwa dla przemysłu samochodowego

Chociaż przemysł samochodowy wydaje blisko 45 mld euro rocznie na badania, to wybór napędu przyszłości wcale nie jest prosty.

Aktualizacja: 16.12.2017 06:59 Publikacja: 16.12.2017 05:10

Ładowanie zastąpi tankowanie. Napęd elektryczny zmniejszy uzależnienie Europy od OPEC.

Ładowanie zastąpi tankowanie. Napęd elektryczny zmniejszy uzależnienie Europy od OPEC.

Foto: Rzeczpospolita, Robert Przybylski

Zależność od monopolu dostawców ropy naftowej skłania rządy do szukania alternatywnych rozwiązań. Problem w tym, że nie wiadomo, które ostatecznie okaże się najbardziej praktyczne i przystępne. – Przemysł samochodowy musi poradzić sobie z opanowaniem produkcji pojazdów na paliwa alternatywne, wyzwaniem są także pojazdy autonomiczne – przyznaje prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego Jakub Faryś.

Skąd paliwo

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Ekonomiści: na AI wydajemy mniej od toczącej wojnę Ukrainy
Biznes
Chiny wyciągają rękę do USA przed rozmowami. Program Orka opóźniony
Biznes
Letnie wakacje priorytetem. Dokąd pojadą Polacy na urlop i jakie mają obawy?
Biznes
Donald Trump rozważa sprzedaż czerwonej Tesli – symbolu poparcia dla Elona Muska
Biznes
Oligarchowie - Unia Europejska: 0-5. Nie będzie zdejmowania sankcji