Rekordowa sprzedaż eSky. „Zawdzięczamy ją pakietom dynamicznym”

W ubiegłym roku Grupa eSky, właściciel platformy podróży, pierwszy raz w swojej historii przekroczyła w przychodach ze sprzedaży pułap 3 miliardów złotych, od razu o prawie pół miliarda. Aż o 71 procent wzrosła sprzedaż pakietów dynamicznych.

Publikacja: 17.04.2024 16:12

W najbliższych latach pakiety dynamiczne będą motorem napędowym sprzedaży - mówi prezes Grupy eSky Ł

W najbliższych latach pakiety dynamiczne będą motorem napędowym sprzedaży - mówi prezes Grupy eSky Łukasz Habaj

Foto: Grupa eSky

W ubiegłym roku przychody ze sprzedaży Grupy eSky, właściciela platformy podróży, wyniosły 3,5 miliarda złotych, czyli o 19 procent więcej niż w 2022 roku – pisze firma w komunikacie prasowym. Przychody spółki wzrosły także względem rekordowego w turystyce roku 2019, i to aż to 32 procent.

W ubiegłym roku z usług Grupy eSky skorzystało 3,3 miliona klientów, czyli 15 procent więcej niż w roku 2022. Z kolei łączna liczba rezerwacji wzrosła o 13 procent, do 2,2 miliona.

Grupa eSky

- Rosnące przychody to, oprócz wzrostu sprzedaży, efekt zarówno wyższych cen biletów lotniczych na rynku, jak i wprowadzenia oferty pakietów dynamicznych City Break i Wakacje - uważa prezes Grupy eSky Łukasz Habaj, cytowany w komunikacie.

- To właśnie ten produkt w najbliższych latach będzie motorem napędowym sprzedaży. Wymaga on znacznie większego zaangażowania i innego podejścia niż loty, jednak widzimy w nim ogromny potencjał i jesteśmy zdania, że zmieni sposób, w jaki podróżują Polacy i mieszkańcy krajów Europy Środkowo-Wschodniej - dodaje.

W zeszłym roku Europa Zachodnia odpowiadała za 40 procent wszystkich przychodów firmy. Na drugim miejscu uplasowała się Europa Środkowo-Wschodnia z udziałem 34 procent, a na trzecim Ameryka Łacińska - 17 procent. Z kolei sprzedaż w Ameryce Północnej (Stany Zjednoczone i Meksyk) wyniosła 8 procent, podczas gdy na Afrykę i Azję przypadł około 1 procent przychodu uzyskanego w 2023 roku.

Grupa eSky

Inwestycje technologię i marketing zwracają się po latach

W ubiegłym roku zysk EBITDA osiągnął 81 milionów złotych (spadek o 11 procent, licząc rok do roku). Łukasz Habaj wyjaśnia, że to naturalny skutek wcześniejszych decyzji mających przyspieszyć realizację strategii firmy.

Czytaj więcej

Spór Itaki z Wakacje.pl: Kiedy integracja systemów rezerwacyjnych?

- W zeszłym roku dużo zainwestowaliśmy w rozwój technologiczny spółki, a także budowę i umocnienie marki eSky zarówno w Polsce, jak i innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Ponadto sporo zasobów pochłonęło uzyskanie licencji ATOL na rynku brytyjskim, która jest tam niezbędnym wymogiem, by uruchomić sprzedaż oferty Lot+Hotel na Wyspach - tłumaczy prezes eSky.

Pakiety dynamiczne szybują

W swojej strategii na lata 2022-2027 spółka zakłada, że pozycję platformy podróży pierwszego wyboru w Europie zbuduje przede wszystkim na pakietach dynamicznych. Istotnym aspektem rozwoju tego produktu jest nawiązanie w kwietniu 2024 roku współpracy z Ryanairem - największą w Europie tanią linią lotniczą. Firmy podpisały porozumienie, które zwiększy nie tylko sprzedaż lotów irlandzkiego przewoźnika w serwisach eSky, ale także poszerzy ofertę produktów City Break i Wakacje za sprawą rozbudowanej siatki połączeń Ryanaira.

Na poziomie całej grupy sprzedaż produktu, który łączy loty i hotele w jednej rezerwacji, a dodatkowo jest objęty Turystycznym Funduszem Gwarancyjnym (TFG) i gwarancją najniższej ceny, poszybowała w górę o 71 procent względem 2022 roku.

Tego rodzaju pakiety najchętniej rezerwują klienci z Europy Środkowo-Wschodniej - ich sprzedaż w tym regionie zwiększyła się o 170 procent, licząc rok do roku. Z kolei w Ameryce Łacińskiej i Europie Zachodniej - największych rynkach zbytu dla eSky poza Europą Środkowo-Wschodnią - dynamika ta wyniosła odpowiednio 14 procent i 11 procent w skali roku.

Czytaj więcej

Traveldata: Tańsze hotele na wakacje? Najwięcej ma ich Rainbow

- Sukcesywnie zwiększamy udział oferty Lot+Hotel w przychodach grupy, skupiając większość naszej uwagi na produktach City Break i Wakacje. Przewidujemy, że kolejne lata upłyną pod znakiem trzycyfrowego tempa rozwoju tego produktu. Z kolei do końca tego roku zamierzamy sprzedać około trzy razy więcej pakietów niż w 2023 roku - podkreśla Łukasz Habaj.

W 2023 roku wzrosła także sprzedaż biletów lotniczych - o 20 procent, a także produktów i usług dodatkowych, takich jak ubezpieczenia, odprawa online czy VIP assistance - o 2 procent.

Grupa eSky jest właścicielem globalnej platformy podróży. Swoje usługi oferuje w ponad 50 krajach. Jest członkiem Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (International Air Transport Association - IATA).

W ubiegłym roku przychody ze sprzedaży Grupy eSky, właściciela platformy podróży, wyniosły 3,5 miliarda złotych, czyli o 19 procent więcej niż w 2022 roku – pisze firma w komunikacie prasowym. Przychody spółki wzrosły także względem rekordowego w turystyce roku 2019, i to aż to 32 procent.

W ubiegłym roku z usług Grupy eSky skorzystało 3,3 miliona klientów, czyli 15 procent więcej niż w roku 2022. Z kolei łączna liczba rezerwacji wzrosła o 13 procent, do 2,2 miliona.

Pozostało 89% artykułu
Biura Podróży
Itaka rozstaje się z Wakacje.pl. "Brak wspólnego interesu"
Biura Podróży
Ranking biur podróży 2024. Dwaj liderzy na czele - Itaka Holdings i TUI Poland
Biura Podróży
Gwałtowna przecena wakacji w Turcji. Za sprawą dwóch biur podróży
Biura Podróży
Anex Tour lata już z Katowic do Turcji szerokokadłubowym boeingiem 777-300ER
Biura Podróży
35 lat Itaki: 10 milionów klientów i największy zysk w historii
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO