PKO BP kusi najmłodszych klientów

Bank udostępnił karty przedpłacone dla dzieci poniżej 13 roku życia w ramach programu PKO BP Junior.

Publikacja: 15.04.2014 14:17

Karta jest przeznaczona dla dziecka, ale ono jest tylko jej użytkownikiem, a zgodnie z prawem posiadaczem jest rodzic.

Rodzice przez aplikację w serwisie transakcyjnym iPKO – mają wgląd w płatności wykonywane przez dziecko, kontrolują stan środków i mogą ustalać pojedyncze i dzienne limity. Bank  zachęca do korzystania przez najmłodszych z kart zamiast gotówki i planuje wprowadzenie naklejek zbliżeniowych (jednocześnie będzie to pierwsza naklejka zbliżeniowa wydana z organizacją Visa), a potem także tzw. śmigacz Junior czyli gadżet do płacenia zbliżeniowego w formie maskotki z dodatkową kartą do płacenia w internecie.

Z karty w tradycyjnej wersji można wypłacać pieniądze z bankomatów. I tu bank zaproponował ciekawostkę. Po włożeniu  karty  juniorskiej pokazuje się dostosowana dla dzieci „maska" bankomatu   i komunikaty wyświetlane są w uproszczonej wersji, zrozumiałej dla najmłodszych użytkowników. Przedstawiciele banku podkreślają, że nie kierują żadnego przekazu reklamowego do dzieci, a jedynie do rodziców. - Zakładamy, że do końca roku wydamy kilkanaście tysięcy takich kart – mówi Ewa Grabarczyk, dyrektor departamentu kart kredytowych PKO BP.

Karta jest wydawana na 4 lata, ale potem można dostać kolejną przypisaną do tego samego numeru rachunku. To w praktyce oznacza, że zmienia się tylko plastik, a numer pozostaje ten sam. Za kilka miesięcy pojawi się też  nowa wersja  karty z popularnymi postaciami z kreskówek.

To kolejny element oferty dla najmłodszych klientów. W lipcu ubiegłego roku bank wprowadził konta PKO Junior .

- Po niespełna 10 miesiącach funkcjonowania oferty na rynku, z PKO BP Junior bankuje już 100 tys. dzieci poniżej 13 roku życia ucząc się zarządzać swoim mini budżetem – mówi Michał Macierzyński, dyrektor biura innowacji PKO BP.  Na wszystkich kontach Junior jest zdeponowane blisko 200 mln zł. Plany zakładają otwarcie do końca roku kolejnych 50-60 tys. kont Junior.

Wcześniej bank zrewitalizował  program SKO i wprowadził  go w nowej elektronicznej odsłonie  i prowadzi 150 tys. takich rachunków.

Z kolei w  styczniu PKO BP wprowadził nowy pakiet składający się z konta i powiązanych z nim produktów dla grupy wiekowej 18–26 lat. Przedstawiciele banku zapowiedzieli  wówczas, że chcą pozyskiwać jedną trzecią studentów zaczynających korzystać?z bankowości.

Bank planuje tez pilotażowo zaoferowanie rachunków oszczędnościowych dla dzieci w wieku od 0-18.

Karta jest przeznaczona dla dziecka, ale ono jest tylko jej użytkownikiem, a zgodnie z prawem posiadaczem jest rodzic.

Rodzice przez aplikację w serwisie transakcyjnym iPKO – mają wgląd w płatności wykonywane przez dziecko, kontrolują stan środków i mogą ustalać pojedyncze i dzienne limity. Bank  zachęca do korzystania przez najmłodszych z kart zamiast gotówki i planuje wprowadzenie naklejek zbliżeniowych (jednocześnie będzie to pierwsza naklejka zbliżeniowa wydana z organizacją Visa), a potem także tzw. śmigacz Junior czyli gadżet do płacenia zbliżeniowego w formie maskotki z dodatkową kartą do płacenia w internecie.

Banki
Polacy sprawdzają umowy bankowe. Od czerwca mają być prostsze
Banki
Kwietniowa inflacja przypieczętowała obniżkę stóp procentowych w maju?
Banki
Kredyty frankowe przestają być obciążeniem dla mBanku
Banki
Pekao nie będzie składał oferty na zakup Santander BP
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Banki
Dobre wyniki Santandera na początku 2025 r. Co mówi zarząd o sprzedaży banku?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne