PKO BP kusi najmłodszych klientów

Bank udostępnił karty przedpłacone dla dzieci poniżej 13 roku życia w ramach programu PKO BP Junior.

Publikacja: 15.04.2014 14:17

Karta jest przeznaczona dla dziecka, ale ono jest tylko jej użytkownikiem, a zgodnie z prawem posiadaczem jest rodzic.

Rodzice przez aplikację w serwisie transakcyjnym iPKO – mają wgląd w płatności wykonywane przez dziecko, kontrolują stan środków i mogą ustalać pojedyncze i dzienne limity. Bank  zachęca do korzystania przez najmłodszych z kart zamiast gotówki i planuje wprowadzenie naklejek zbliżeniowych (jednocześnie będzie to pierwsza naklejka zbliżeniowa wydana z organizacją Visa), a potem także tzw. śmigacz Junior czyli gadżet do płacenia zbliżeniowego w formie maskotki z dodatkową kartą do płacenia w internecie.

Z karty w tradycyjnej wersji można wypłacać pieniądze z bankomatów. I tu bank zaproponował ciekawostkę. Po włożeniu  karty  juniorskiej pokazuje się dostosowana dla dzieci „maska" bankomatu   i komunikaty wyświetlane są w uproszczonej wersji, zrozumiałej dla najmłodszych użytkowników. Przedstawiciele banku podkreślają, że nie kierują żadnego przekazu reklamowego do dzieci, a jedynie do rodziców. - Zakładamy, że do końca roku wydamy kilkanaście tysięcy takich kart – mówi Ewa Grabarczyk, dyrektor departamentu kart kredytowych PKO BP.

Karta jest wydawana na 4 lata, ale potem można dostać kolejną przypisaną do tego samego numeru rachunku. To w praktyce oznacza, że zmienia się tylko plastik, a numer pozostaje ten sam. Za kilka miesięcy pojawi się też  nowa wersja  karty z popularnymi postaciami z kreskówek.

To kolejny element oferty dla najmłodszych klientów. W lipcu ubiegłego roku bank wprowadził konta PKO Junior .

- Po niespełna 10 miesiącach funkcjonowania oferty na rynku, z PKO BP Junior bankuje już 100 tys. dzieci poniżej 13 roku życia ucząc się zarządzać swoim mini budżetem – mówi Michał Macierzyński, dyrektor biura innowacji PKO BP.  Na wszystkich kontach Junior jest zdeponowane blisko 200 mln zł. Plany zakładają otwarcie do końca roku kolejnych 50-60 tys. kont Junior.

Wcześniej bank zrewitalizował  program SKO i wprowadził  go w nowej elektronicznej odsłonie  i prowadzi 150 tys. takich rachunków.

Z kolei w  styczniu PKO BP wprowadził nowy pakiet składający się z konta i powiązanych z nim produktów dla grupy wiekowej 18–26 lat. Przedstawiciele banku zapowiedzieli  wówczas, że chcą pozyskiwać jedną trzecią studentów zaczynających korzystać?z bankowości.

Bank planuje tez pilotażowo zaoferowanie rachunków oszczędnościowych dla dzieci w wieku od 0-18.

Karta jest przeznaczona dla dziecka, ale ono jest tylko jej użytkownikiem, a zgodnie z prawem posiadaczem jest rodzic.

Rodzice przez aplikację w serwisie transakcyjnym iPKO – mają wgląd w płatności wykonywane przez dziecko, kontrolują stan środków i mogą ustalać pojedyncze i dzienne limity. Bank  zachęca do korzystania przez najmłodszych z kart zamiast gotówki i planuje wprowadzenie naklejek zbliżeniowych (jednocześnie będzie to pierwsza naklejka zbliżeniowa wydana z organizacją Visa), a potem także tzw. śmigacz Junior czyli gadżet do płacenia zbliżeniowego w formie maskotki z dodatkową kartą do płacenia w internecie.

Banki
ZBP: Rezygnacja z „kredytu 0 proc.” paradoksalnie zwiększy popyt na kredyty hipoteczne
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Banki
Prezes NBP Adam Glapiński: Sektor bankowy słabo pełni swoją podstawową funkcję
Banki
EBC znów obciął stopę depozytową. Czwarty raz w 2024 roku
Banki
Niespodziewany ruch banku centralnego Szwajcarii ws. stóp procentowych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Banki
Szwajcarski bank centralny tnie stopy mocniej niż się spodziewano