mBank: ponad 1,6 mld zł straty w IV kwartale

Strata netto przypadająca na akcjonariuszy mBanku w IV kwartale 2021 r. wyniosła 1,63 mld zł w porównaniu z zyskiem 26,6 mln zł w III kwartale. Dla porównania w IV kwartale 2020 r. strata wynosiła 174,7 mln zł.

Publikacja: 08.02.2022 09:53

mBank: ponad 1,6 mld zł straty w IV kwartale

Foto: Bloomberg

„Dochody ogółem grupy mBanku wzrosły o 7,4 proc. w stosunku do poprzedniego kwartału i wyniosły 1,62 mld zł. Dochody podstawowe zwiększyły się, ponieważ wzrósł zarówno wynik z tytułu odsetek, jak i wynik z tytułu opłat i prowizji. Wyższy o 18,5 proc. wynik z tytułu odsetek jest efektem wzrostu przychodów z tytułu odsetek głównie dzięki podwyżkom stóp procentowych w IV kwartale 2021 r. w sumie o 165 p.b. Marża odsetkowa netto w grupie mBanku wzrosła w ujęciu kwartalnym i w IV kwartale 2021 r. osiągnęła poziom 2,42 proc. w porównaniu z 2,02 proc. w III kwartale 2021 r. Wynik z tytułu opłat i prowizji wzrósł o 2,2 proc., głównie dzięki wyższym opłatom za konta i przelewy oraz wyższym przychodom z działalności maklerskiej. Wynik z działalności handlowej był ujemny, na co wpływ miała głównie wycena instrumentów pochodnych na stopę procentową. Saldo pozostałych przychodów i kosztów operacyjnych wyniosło -32,8 mln zł, co było związane przede wszystkim z utworzeniem rezerw na przyszłe zobowiązania” – podał mBank.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Banki
Polacy sprawdzają umowy bankowe. Od czerwca mają być prostsze
Banki
Kwietniowa inflacja przypieczętowała obniżkę stóp procentowych w maju?
Banki
Kredyty frankowe przestają być obciążeniem dla mBanku
Banki
Pekao nie będzie składał oferty na zakup Santander BP
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Banki
Dobre wyniki Santandera na początku 2025 r. Co mówi zarząd o sprzedaży banku?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne