Alior Bank zakłada, że ROE, czyli rentowność kapitału własnego, przekroczy 5 proc. W opublikowanej w lutym 2020 r. strategii bank celował w poprawę ROE do poziomu powyżej 10 proc., wzrost marży odsetkowej do 4,6 proc. oraz wskaźnika kosztów do przychodów poniżej 41 proc. W 2020 r. bank miał 311 mln zł straty, co oznaczało ROE -4,7 proc., marża wyniosła 3,91 proc., a współczynnik kosztów do przychodów 47 proc.
Bank dokonał aktualizacji obowiązującej do 2022 roku strategii w wyniku „radykalnie" zmienionych warunków makroekonomicznych. Głównie chodzi o cięcie stóp procentowych, które mocno uderzyło marżę, wynik odsetkowy i w efekcie rentowność branży. Teraz celem będzie 4-proc. marża odsetkowa netto oraz wskaźnik kosztów do dochodów nie wyższy niż 46 proc.
- Główne elementy obowiązującej strategii nadal odpowiadają na wyzwania, z którymi dziś się mierzymy. Dlatego wciąż będziemy wdrażać nasze kierunki strategiczne, a nasze cele pozostają ambitne i realistyczne – mówi Iwona Duda, która od maja 2020 r. kieruje Aliorem.
Bank szacuje łączny wpływ rozpoczętego projektu inicjatyw oszczędnościowych na wynik brutto grupy do końca 2021 roku wyniesie nie mniej niż 100 mln zł. Cel na koniec 2022 roku to 50 proc. wzrost przychodów banku z inicjatyw realizowanych wspólnie z PZU.
Aktywa banku mają do 2022 r. wzrosnąć do 89 mld zł z 78,6 mld zł na koniec 2020 r. W pierwotnej wersji strategii oczekiwano 95 mld zł aktywów na koniec obowiązywania planu.