Co piąty internauta (21 proc.) korzysta z bankowości mobilnej za pomocą specjalnie dedykowanej do tego aplikacji na smartfona lub tablet, a 28 proc. używa przeglądarki internetowej w urządzeniach mobilnych, żeby zalogować się do swojego konta bankowego – wynika z sondażu przeprowadzonego na zlecenie „Rz" przez ARC Rynek i Opinia.
Aktywni użytkownicy
Co drugi respondent posiada smartfona lub tablet, z czego częściej ich użytkownikami są mężczyźni (53 proc.) niż kobiety (42 proc.), ale pytani należący do najstarszej grupy wiekowej zdecydowanie rzadziej od pozostałych badanych mają takie urządzenia.
Spośród osób posiadających smartfona lub tablet połowa dysponuje aplikacją umożliwiającą dostęp do konta bankowego.
Z grupy tych, którzy mają w swoich smartfonach i tabletach aplikacje bankowe, większość, bo 86 proc., respondentów, korzystała z nich, by zalogować się do swojego rachunku w banku. Użytkownicy bankowości mobilnej najczęściej sprawdzają saldo i historię rachunku oraz wykonują przelewy zdefiniowane.
Więcej mobilnych banków
Wśród osób, które nie korzystały do tej pory z bankowości mobilnej, 44 proc. jest zainteresowanych takimi usługami. To oznacza, że w całej grupie, czyli razem z korzystającymi już z tych usług, co trzeci respondent jest zainteresowany taką właśnie formą bankowości.