PKO BP kusi najmłodszych klientów

Bank chce w tym roku wydać kilkanaście tysięcy kart dla dzieci i otworzyć 60 tys. nowych kont Junior.

Publikacja: 16.04.2014 01:26

PKO BP kusi najmłodszych klientów

Foto: Bloomberg

Bank udostępnił karty przedpłacone dla dzieci poniżej 13. roku życia w ramach programu PKO BP Junior. Karta jest wprawdzie przeznaczona dla dziecka, ale jest ono tylko jej użytkownikiem, a zgodnie z prawem posiadaczami są rodzice. Mogą oni przez aplikację w serwisie transakcyjnym iPKO monitorować płatności wykonywane przez dziecko, kontrolować stan środków i ustalać pojedyncze i dzienne limity.

Bank zachęca do korzystania przez najmłodszych z kart zamiast gotówki i planuje wprowadzenie naklejek zbliżeniowych (jednocześnie będzie to pierwsza naklejka zbliżeniowa  wydana z organizacją Visa), a potem także tzw. śmigacza Junior, czyli gadżetu do płacenia zbliżeniowo w formie maskotki, z dodatkową kartą do płacenia w internecie.

Z karty dla juniorów można wypłacać pieniądze z bankomatów. I tu bank zaproponował ciekawostkę: po jej wprowadzeniu do maszyny na ekranie pokazuje się dostosowana dla dzieci „maska" bankomatu i komunikaty wyświetlane są w uproszczonej wersji, zrozumiałej dla najmłodszych użytkowników. – Zakładamy, że do końca roku wydamy kilkanaście tysięcy takich kart – mówi Ewa Grabarczyk, dyrektor departamentu kart kredytowych PKO BP.

Karta jest wydawana na cztery lata, ale potem można dostać kolejną, przypisaną do tego samego numeru rachunku. To w praktyce oznacza, że zmienia się tylko plastik, a numer pozostaje ten sam. Za kilka miesięcy pojawi się też nowa wersja karty z popularnymi postaciami z kreskówek.

Karta to kolejny element oferty dla najmłodszych klientów. W lipcu ub. roku bank wprowadził konta PKO Junior. – Po niespełna dziesięciu miesiącach funkcjonowania oferty na rynku, z PKO BP Junior „bankuje" już 100 tys. dzieci poniżej 13. roku życia, ucząc się zarządzać swoim minibudżetem – mówi Michał Macierzyński, dyrektor biura innowacji PKO BP. Na wszystkich kontach Junior jest zdeponowane blisko 200 mln zł. Plany zakładają otwarcie do końca roku kolejnych 50–60 tys. kont.

Wcześniej bank zrewitalizował program SKO i zaoferował go w nowej, elektronicznej odsłonie  i dziś ma 150 tys. takich rachunków.

Z kolei w styczniu PKO BP wprowadził nowy pakiet dla grupy wiekowej 18–26 lat. Przedstawiciele banku zapowiedzieli wówczas, że chcą pozyskiwać jedną trzecią studentów zaczynających korzystać z bankowości.

Bank planuje też pilotażowo zaoferowanie rachunków oszczędnościowych dla dzieci w wieku 0–18 lat.

—Monika Sajewicz

Bank udostępnił karty przedpłacone dla dzieci poniżej 13. roku życia w ramach programu PKO BP Junior. Karta jest wprawdzie przeznaczona dla dziecka, ale jest ono tylko jej użytkownikiem, a zgodnie z prawem posiadaczami są rodzice. Mogą oni przez aplikację w serwisie transakcyjnym iPKO monitorować płatności wykonywane przez dziecko, kontrolować stan środków i ustalać pojedyncze i dzienne limity.

Bank zachęca do korzystania przez najmłodszych z kart zamiast gotówki i planuje wprowadzenie naklejek zbliżeniowych (jednocześnie będzie to pierwsza naklejka zbliżeniowa  wydana z organizacją Visa), a potem także tzw. śmigacza Junior, czyli gadżetu do płacenia zbliżeniowo w formie maskotki, z dodatkową kartą do płacenia w internecie.

Banki
Wyniki PKO BP pozytywnie zaskoczyły rynek
Banki
W Banku Millennium więcej ugód niż pozwów. Kiedy koniec sagi frankowej?
Banki
Sprzedaż Santander Bank Polska da impuls do dużych przetasowań na rynku?
Banki
ING BSK i Citi Handlowy pokazały dobre wyniki
Banki
Kryptowalutowa afera korupcyjna na Litwie. Zamieszany urzędnik banku centralnego
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem