Reklama
Rozwiń
Reklama

PKO BP kusi najmłodszych klientów

Bank chce w tym roku wydać kilkanaście tysięcy kart dla dzieci i otworzyć 60 tys. nowych kont Junior.

Publikacja: 16.04.2014 01:26

PKO BP kusi najmłodszych klientów

Foto: Bloomberg

Bank udostępnił karty przedpłacone dla dzieci poniżej 13. roku życia w ramach programu PKO BP Junior. Karta jest wprawdzie przeznaczona dla dziecka, ale jest ono tylko jej użytkownikiem, a zgodnie z prawem posiadaczami są rodzice. Mogą oni przez aplikację w serwisie transakcyjnym iPKO monitorować płatności wykonywane przez dziecko, kontrolować stan środków i ustalać pojedyncze i dzienne limity.

Bank zachęca do korzystania przez najmłodszych z kart zamiast gotówki i planuje wprowadzenie naklejek zbliżeniowych (jednocześnie będzie to pierwsza naklejka zbliżeniowa  wydana z organizacją Visa), a potem także tzw. śmigacza Junior, czyli gadżetu do płacenia zbliżeniowo w formie maskotki, z dodatkową kartą do płacenia w internecie.

Z karty dla juniorów można wypłacać pieniądze z bankomatów. I tu bank zaproponował ciekawostkę: po jej wprowadzeniu do maszyny na ekranie pokazuje się dostosowana dla dzieci „maska" bankomatu i komunikaty wyświetlane są w uproszczonej wersji, zrozumiałej dla najmłodszych użytkowników. – Zakładamy, że do końca roku wydamy kilkanaście tysięcy takich kart – mówi Ewa Grabarczyk, dyrektor departamentu kart kredytowych PKO BP.

Karta jest wydawana na cztery lata, ale potem można dostać kolejną, przypisaną do tego samego numeru rachunku. To w praktyce oznacza, że zmienia się tylko plastik, a numer pozostaje ten sam. Za kilka miesięcy pojawi się też nowa wersja karty z popularnymi postaciami z kreskówek.

Karta to kolejny element oferty dla najmłodszych klientów. W lipcu ub. roku bank wprowadził konta PKO Junior. – Po niespełna dziesięciu miesiącach funkcjonowania oferty na rynku, z PKO BP Junior „bankuje" już 100 tys. dzieci poniżej 13. roku życia, ucząc się zarządzać swoim minibudżetem – mówi Michał Macierzyński, dyrektor biura innowacji PKO BP. Na wszystkich kontach Junior jest zdeponowane blisko 200 mln zł. Plany zakładają otwarcie do końca roku kolejnych 50–60 tys. kont.

Reklama
Reklama

Wcześniej bank zrewitalizował program SKO i zaoferował go w nowej, elektronicznej odsłonie  i dziś ma 150 tys. takich rachunków.

Z kolei w styczniu PKO BP wprowadził nowy pakiet dla grupy wiekowej 18–26 lat. Przedstawiciele banku zapowiedzieli wówczas, że chcą pozyskiwać jedną trzecią studentów zaczynających korzystać z bankowości.

Bank planuje też pilotażowo zaoferowanie rachunków oszczędnościowych dla dzieci w wieku 0–18 lat.

—Monika Sajewicz

Bank udostępnił karty przedpłacone dla dzieci poniżej 13. roku życia w ramach programu PKO BP Junior. Karta jest wprawdzie przeznaczona dla dziecka, ale jest ono tylko jej użytkownikiem, a zgodnie z prawem posiadaczami są rodzice. Mogą oni przez aplikację w serwisie transakcyjnym iPKO monitorować płatności wykonywane przez dziecko, kontrolować stan środków i ustalać pojedyncze i dzienne limity.

Bank zachęca do korzystania przez najmłodszych z kart zamiast gotówki i planuje wprowadzenie naklejek zbliżeniowych (jednocześnie będzie to pierwsza naklejka zbliżeniowa  wydana z organizacją Visa), a potem także tzw. śmigacza Junior, czyli gadżetu do płacenia zbliżeniowo w formie maskotki, z dodatkową kartą do płacenia w internecie.

Reklama
Banki
Tyle zarobili członkowie zarządu NBP w 2024 r. Bank centralny podał kwoty
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Banki
Revolut chce być bankiem. Planuje oddział w Polsce
Banki
Wyniki BNP Paribas bez fajerwerków. Kursy w dół
Banki
PKO BP bije rekord zysków. I szykuje sojusz z Allegro.
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Banki
NBP: banki zarabiają coraz więcej. Od początku roku to już 36 mld zł
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama