Reklama
Rozwiń

Bank ukarany za "dojenie" klientów

Amerykański bank z Alabamy Regions Bank zapłaci 7,5 mln dolarów kary za bezprawne pobieranie od klientów opłat za osiągnięcie debetu na koncie – poinformowała rządowe Biuro Ochrony Finansowej Konsumenta.

Aktualizacja: 30.04.2015 20:43 Publikacja: 30.04.2015 18:19

Bank ukarany za "dojenie" klientów

Foto: 123rf.com

Będzie też musiał zwrócić pieniądze swoim klientom.

To kolejny etap walki z nieuczciwymi praktykami bankowymi – twierdzi CFPB i zapowiada kary przeciwko kolejnym instytucjom finansowym. Regions Bank, który posiada oddziały w 16 różnych stanach miał pobierać opłaty nawet od tych konsumentów, którzy nie wyrazili zgody na usługę – twierdzą władze regulacyjne. Dodatkowo klienci byli obciążani opłatami za zbyt niski bilans środków na kontach, pomimo pisemnej deklaracji banku, że nie będzie tego robić. Na klientach zarabiano także przy pomocy produktu Regions Ready Advance, będącego formą wysoko oprocentowanego, krótkoterminowego kredytu, mającego uzupełnić brakujące środki.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Banki
Jak pogodzić cyfrową Alfę z tradycyjnymi Boomersami? Banki mają problem
Banki
Pekao i PZU dogadują szczegóły połączenia
Banki
MF nie chce karać „złych banków”. Ale i tak dołoży im podatków
Banki
Banki z satysfakcją przyjmują wyrok TSUE
Banki
Bank Anglii nie zmienił stóp procentowych