Aktualizacja: 16.03.2017 13:54 Publikacja: 16.03.2017 13:54
- Nasze cele strategiczne są aktualne, ale przesuną się w czasie. Trudno będzie osiągnąć cel ROE w 2018 r. – mówi Tomasz Bogus, prezes BGŻ BNP Paribas. W przedstawionej w kwietniu 2016 r. strategii na lata 2016-2018 bank planował do końca 2018 r. zdobyć ponad 5 proc. udziału w rynku kredytów i depozytów, obniżyć wskaźnik kosztów do dochodów do ok. 55 proc. i zwiększyć ROE do ok. 10 proc.
Zakładając wtedy, że gdyby kapitały własne banku wzrosły średniorocznie do 2018 r. o prawie 4 proc., do 7 mld zł, to przy 10- proc. ROE bank wypracowałby ok. 700 mln zł zysku netto. Wyniki za 2016 r., mocno obciążone kosztami integracji BGŻ z BNP, były zdecydowanie słabsze – skonsolidowany zysk netto grupy wyniósł 76,9 mln zł (13,3 mln zł w 2015 r.), co dało ROE w wysokości tylko 1,2 proc. (3,2 proc. po oczyszczeniu wyniku o koszty integracji).
W Banku Millennium liczba ugód z frankowiczami spadła kwartał do kwartału, ale liczba nowych roszczeń od klientó...
Wyjście z Polski dużej hiszpańskiej grupy Santander pokazuje, że nawet na wydawałoby się poukładanym rynku wszys...
Bank ING BSK zarobił ponad miliard złotych w pierwszych trzech miesiącach roku. Trudniejsze mogą być kolejne mie...
Litewska sejmowa komisja antykorupcyjna oczekuje od Banku Litwy wyjaśnień w sprawie firmy, która przeprowadziła...
Bank zanotował w I kwartale wysoki wzrost popytu ze strony klientów biznesowych. Klienci indywidualni nie dopisa...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas