Popularność bankowości online - Polacy liderami

Aż 91 proc. Polaków badanych przez Mastercard zadeklarowało, że dokonuje transakcji finansowych online lub przez aplikację mobilną przynajmniej raz w miesiącu.

Publikacja: 10.07.2017 11:54

Popularność bankowości online - Polacy liderami

Foto: Bloomberg

To jest najlepszym wynikiem w Europie (ex aequo z Holandią, przy średniej europejskiej 85 proc.). Z najnowszego raportu Mastercard wynika, że doceniamy zmiany zachodzące w ofercie banków w efekcie cyfryzacji. Jesteśmy wręcz entuzjastami bankowości cyfrowej. Dostęp do konta przez internet stał się standardem w ofercie polskich banków, a kilka milionów Polaków korzysta z tych usług za pośrednictwem smartfona. Niemal co drugi respondent z Polski (45 proc.) dokonuje transakcji online przynajmniej raz w tygodniu (średnia europejska 38 proc.). 68 proc. twierdzi, że chętnie korzysta z nowych, elektronicznych rozwiązań, które sprawiają, że „bankowanie" jest prostsze i bezpieczniejsze. Z drugiej strony, tylko 2 proc. ankietowanych z Polski uważa, że tradycyjna bankowość im wystarcza i nie oczekują żadnych usprawnień (średnia europejska 5 proc.).

Z danych Mastercard wynika, że - wśród zalet cyfrowej bankowości - Polacy najbardziej doceniają prostotę i łatwość użycia (63 proc.), oszczędność czasu (59 proc.), bezpieczeństwo (51 proc., najwyższy wskaźnik w Europie) oraz niskie opłaty (48 proc., również najwięcej w Europie). Z kolei zastanawiając się nad zmianami, które powinien wprowadzić ich bank, na pierwszym miejscu Polacy wymieniają możliwość łatwego korzystania z bankowości z dowolnego miejsca (37 proc.), a następnie przejrzystość i możliwość kontrolowania swoich wydatków w czasie rzeczywistym (34 proc.).

Coraz częściej Polacy wolą korzystać z usług finansowych z pomocą komputera lub smartfona niż odwiedzać bankowe oddziały. W badaniu Mastercard tylko 35 proc. z nich zadeklarowało, że było z wizytą w banku w ciągu ostatniego miesiąca. Z kolei 70 proc. odwiedziło swój bank w ciągu ostatniego roku. 91 proc. ankietowanych z Polski uważa, że za 10 lat stacjonarne oddziały banków wciąż będą istniały, ale 68 proc. jest zdania, że będzie ich coraz mniej.

- Banki działające na polskim rynku często jako pierwsze wprowadzają nowatorskie rozwiązania, służąc instytucjom zagranicznym jako wzór do naśladowania - komentuje Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe.

Jak zaznacza, konsumenci oczekują dziś prostych i bezpiecznych rozwiązań elektronicznych, a aplikacje mobilne, które funkcjonują dziś w Polsce, należą do najbardziej zaawansowanych w Europie.

- Coraz częściej integrują też funkcje zbliżeniowych płatności mobilnych i inne nowatorskie rozwiązania, takie jak biometryczne potwierdzanie tożsamości - dodaje.

To jest najlepszym wynikiem w Europie (ex aequo z Holandią, przy średniej europejskiej 85 proc.). Z najnowszego raportu Mastercard wynika, że doceniamy zmiany zachodzące w ofercie banków w efekcie cyfryzacji. Jesteśmy wręcz entuzjastami bankowości cyfrowej. Dostęp do konta przez internet stał się standardem w ofercie polskich banków, a kilka milionów Polaków korzysta z tych usług za pośrednictwem smartfona. Niemal co drugi respondent z Polski (45 proc.) dokonuje transakcji online przynajmniej raz w tygodniu (średnia europejska 38 proc.). 68 proc. twierdzi, że chętnie korzysta z nowych, elektronicznych rozwiązań, które sprawiają, że „bankowanie" jest prostsze i bezpieczniejsze. Z drugiej strony, tylko 2 proc. ankietowanych z Polski uważa, że tradycyjna bankowość im wystarcza i nie oczekują żadnych usprawnień (średnia europejska 5 proc.).

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Banki
Saga frankowa drenuje banki. Czy uchwała Sądu Najwyższego coś zmieni?
Banki
Zmiany w zarządzie największego polskiego banku. Nowy wiceprezes PKO
Materiał Partnera
Kredyt Unia to wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO
Banki
Zysk Aliora nieco powyżej oczekiwań
Banki
Strata NBP w 2023 roku poszła w miliardy złotych. Adam Glapiński pod ostrzałem