Przybywa bezgotówkowych urzędów

Po trzech miesiącach od uruchomienia programu przez Ministerstwo Rozwoju zgłosiło się do niego już ponad 600 urzędów i zawarto już ponad 350 umów.

Publikacja: 18.07.2017 15:55

Przybywa bezgotówkowych urzędów

Foto: Bloomberg

Realizowany przez Ministerstwo Rozwoju we współpracy z Krajową Izbą Rozliczeniową ogólnopolski Program upowszechniania płatności bezgotówkowych w administracji publicznej cieszy się rosnącym zainteresowaniem ze strony urzędów w całym kraju. Po trzech miesiącach od uruchomienia do Programu zgłosiło się ponad 600 urzędów (w okresie od początku kwietnia do końca czerwca).

Program jest skierowany do wszystkich urzędów wojewódzkich, marszałkowskich, urzędów miast i gmin oraz starostw powiatowych. W kolejnym kroku planowane jest wdrożenie do Programu Policji i udostępnienie możliwości opłacania mandatów w terminalach POS. Program wprowadza możliwość bezgotówkowego dokonywania opłat za czynności administracyjne z wykorzystaniem terminali płatniczych POS i usługi WebPOS Paybynet, w które urzędy wyposażane są bezkosztowo. Żadnych opłat z tytułu realizowanych płatności nie ponoszą także klienci urzędów.

W ramach działań promujących Program KIR we współpracy z Ministerstwem Rozwoju zorganizował w maju i w czerwcu 8 spotkań z urzędami wojewódzkimi, marszałkowskimi, urzędami gmin, miast oraz starostwami powiatowymi, które odbywały się w siedzibach urzędów wojewódzkich: w Poznaniu, Katowicach, Lublinie, Białymstoku, Olsztynie, Gdańsku i Bydgoszczy oraz w Warszawie – w Ministerstwie Rozwoju.

– W ciągu trzech miesięcy trwania Programu, zawarto z urzędami ponad 350 umów. Terminale zostały zainstalowane w ponad 219 urzędach, natomiast usługa WebPOS Paybynet jest dostępna w 128 jednostkach administracji. W tym czasie zostało dokonanych 29 tys. płatności bezgotówkowych o łącznej wartości 3,9 mln zł. Jesteśmy zadowoleni z tych wyników – mówi Dariusz Marcjasz, wiceprezes Zarządu KIR odpowiedzialny za Obszar Usług Kartowych i Internetowych.

Popularyzacja płatności bezgotówkowych w urzędach to ważny element rządowego programu „Od papierowej do cyfrowej Polski".

– Naszą ambicją i zadaniem, zgodnie ze strategią rozwoju KIR, jest czynne uczestnictwo w pracach związanych z podnoszeniem poziomu cyfryzacji kraju – dodaje Dariusz Marcjasz.

Partnerem społecznym Programu jest Fundacja KIR na rzecz Rozwoju Cyfryzacji Cyberium, która jest odpowiedzialna za upowszechnianie i promocję Programu oraz współpracę z partnerami w zakresie jego finansowania.

Realizowany przez Ministerstwo Rozwoju we współpracy z Krajową Izbą Rozliczeniową ogólnopolski Program upowszechniania płatności bezgotówkowych w administracji publicznej cieszy się rosnącym zainteresowaniem ze strony urzędów w całym kraju. Po trzech miesiącach od uruchomienia do Programu zgłosiło się ponad 600 urzędów (w okresie od początku kwietnia do końca czerwca).

Program jest skierowany do wszystkich urzędów wojewódzkich, marszałkowskich, urzędów miast i gmin oraz starostw powiatowych. W kolejnym kroku planowane jest wdrożenie do Programu Policji i udostępnienie możliwości opłacania mandatów w terminalach POS. Program wprowadza możliwość bezgotówkowego dokonywania opłat za czynności administracyjne z wykorzystaniem terminali płatniczych POS i usługi WebPOS Paybynet, w które urzędy wyposażane są bezkosztowo. Żadnych opłat z tytułu realizowanych płatności nie ponoszą także klienci urzędów.

Banki
W Banku Millennium więcej ugód niż pozwów. Kiedy koniec sagi frankowej?
Banki
Sprzedaż Santander Bank Polska da impuls do dużych przetasowań na rynku?
Banki
ING BSK i Citi Handlowy pokazały dobre wyniki
Banki
Kryptowalutowa afera korupcyjna na Litwie. Zamieszany urzędnik banku centralnego
Banki
Zysk Citi Handlowego powyżej oczekiwań rynkowych
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem