fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Media i internet

Rosja ma najwięcej internautów w Europie Środkowo-Wschodniej

Fotorzepa, dp Dominik Pisarek
Magdalena Lemańska
Aż 16 milionów Internautów przybyło w Europie Środkowo-Wschodniej wciągu roku - wynika z najnowszych danych gemiusAudience
Najwięcej osób korzystających z sieci przybyło w czerwcu tego roku było w Rosji. -  Ich liczba przekroczyła tam 50 milionów, a w ciągu zaledwie roku ponad10 milionów nowych użytkowników zaczęło korzystać z rosyjskiej sieci przynajmniej raz w miesiącu - podaje Gemius. Druga jest w zestawieniu gemiusAudience Turcja z prawie 24,6 mln internautów.
Polska uplasowała się także na wysokim, bo trzecim miejscu w tym zestawieniu. Według danych Gemiusa na koniec czerwca było tu już 18,9 mln internautów, o 7,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Najwyższe nasycenie Internetem jest jednak w małych państwach, a rekordowe – w Estonii, gdzie do sieci wchodziło w czerwcu 821,7 tys. mieszkańców, czyli 80 proc. wszystkich obywateli (w Polsce ten współczynnik przekracza 50 proc.).
- Ukraina, pomimo stosunkowo młodego rynku internetowego, może się pochwalić największym wzrostem liczby internautów spośród badanych krajów. Od czerwca 2010 roku do czerwca 2011 roku przybyło ich tam 44 proc. - podaje Gemius. W porównaniu z takim wzrostem Polska ze swoją dynamiką na poziomie 7 proc. wypada raczej skromnie. Eksperci zaznaczają jednak, że naszym problemem jest powolny rozwój infrastruktury dostępu do Internetu oraz bardzo mały współczynnik korzystania z sieci wśród najstarszych Polaków. - Górna granica wiekowa użytkowników Internetu przesuwa się bardzo powoli i jedynie odzwierciedla wchodzenie do grona internautów nowych użytkowników, którzy mają kontakt z siecią od dzieciństwa - komentował Kuba Antoszewski, PR manager MillwardBrown SMG/KRC, firmie przeprowadzającej badania NetTrack, z których wynikało, że w grupie osób powyżej 60. roku życia użycie Internetu jest wręcz znikome. Przestrzegał też, że jeśli nie nastąpią zmiany związane ze zwiększeniem technicznej i cenowej dostępności Internetu, to trend w postaci ok.4-proc. wzrostu liczby internautów w Polsce w skali roku nie powinien ulec zmianie. Jak podała organizacja IAB Polska w swoim raporcie strategicznym, w ubiegłym roku w Polsce dostęp do sieci miało 63 proc. gospodarstw domowych. To o około5 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Wynik plasuje nas mniej więcej pośrodku krajów europejskich, przed Czechami, Węgrami, Hiszpanią, Portugalią czy Grecją. Średnia dla 27 państw europejskich jest jednak wyższa, bo wynosi 70 proc. Według ostatnich badań NetTrack z lipca, internauci w Polsce stanowią już 55,1 proc. społeczeństwa, co w przeliczeniu na osoby daje16,62 miliona ludzi i ich liczba ciągle rośnie (w 2010 roku wskaźnik wynosił 52 proc.). Według NetTracka największą grupę internautów (39 proc.) stanowią w Polsce ludzie w wieku 25  -  39 lat, nieco mniejszą osoby w wieku 15  -  24 lata oraz 40  -  59 lat (po 28 proc.). Wśród osób mających więcej niż 60 lat tylko 5 proc. korzysta z sieci. Jak podaje Gemius, choć liczba użytkowników sieci w naszym kraju wciąż rośnie, Europa Środkowo-Wschodnia wypada słabo, jeśli chodzi o wskaźniki udziału wydatków na reklamę w sieci w przeliczeniu na internautę. Według raportu IAB AdEx, w tym roku w naszej części kontynentu wydatki na reklamę internetową rosną wolniej niż w państwach Europy Zachodniej. Najszybciej rosnącym rynkiem (wzrost o33,8 proc.) są Czechy. Wpływy z reklamy w sieci na jednego internautę sięgają tam57 euro. Na Węgrzech i w Słowenii: 23 euro, a w Polsce, która jest w zestawieniu czwarta  - 21 euro.
Źródło: ekonomia24
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA