Można stracić znak już po roku

Własność praw do znaku Tartuffo Classico, zarejestrowanego w czerwcu 1999 r., przez dłuższy czas wędrowała od firmy do firmy.
Gdy w ubiegłym roku prawa nabył Unilever Polska, to znak został wygaszony wskutek pięcioletniego nieużywania.- Obecny właściciel ani żaden z poprzednich nie używał znaku na lody Tartuffo Classico. Fakt jego rejestracji utrudnia nam ochronę prawną naszych wyrobów -ocenia dyrekcja Przedsiębiorstwa Produkcji Lodóąpiła przeciwko Unilever Polska SA o stwierdzenie wygaśnięcia tego prawa ochronnego.W trakcie rozprawy przed Kolegium Orzekającym przy Urzędzie Patentowym wyjaśniane były zawiłe okoliczności nieużywania znaku. W aktach sprawy znajduje się m.in. informacja, że jeden z byłych właścicieli otrzymał za te produkty w latach 90. nagrodę w konkursie Teraz Polska. Czy to mogłoby świadczyć o używaniu znaku?W odpowiedzi pełnomocnik Korala wykazał, że rocznik edycji konkursu przypada na lata poprzedzające wymagany do wygaszenia pięcioletni okres nieużywania, a nagroda w postaci prawa posługiwania się godłem "Teraz Polska" jest przyznawana na rok.Warunki wygaszania prawa wskute...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL