Etykieta napojów Dodoni nie kopiuje marki Pepsi

Amerykański koncern PepsiCo Inc. nie udowodnił, że rejestracja znaku słowno-graficznego dla napojów polskiej firmy Dodoni narusza prawo
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie zaakceptował stanowisko Urzędu Patentowego, który oddalił sprzeciw PepsiCo.Spółka jawna Romana i Marcina Górzyńskich, firma Dodoni z Suchedniowa, zarejestrowała już 25 znaków dla swoich napojów i soków oraz zgłosiła 27 następnych. W 2004 r. Urząd Patentowy opublikował decyzję o uzyskaniu prawa do zgłoszonej w 2000 r. etykiety, na której przez rozgwieżdżony kosmos biegł żółty napis: "Dodoni" wraz z reklamowym sloganem: "A może my jesteśmy dla ciebie lepsi". Niżej figurował globus z napisem Cola.PepsiCo, wielki światowy producent napojów bezalkoholowych, domagał się unieważnienia rejestracji jako naruszającej przepisy (art. 8 ust. 1 i 9 ust. 1) obowiązującej wówczas ustawy oznakach towarowych. W opinii firmy znak zgłoszony przez Dodoni świadomie nawiązuje do znaków Pepsi i Pepsi-Cola, chronionych również w Polsce, a przeznaczonych dla tej samej grupy towarów.- Znaki renomowane narażone są na "podczepia nie s...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL