fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Świąteczne kartki, ozdoby i choinka to nie reprezentacja

Fotorzepa, MW Michał Walczak
Świąteczna atmosfera ma przyciągnąć klientów i stworzyć im przyjemne warunki do robienia zakupów, a przystrojenie firmy to coroczny zwyczaj. Tak samo jak świąteczne kartki dla kontrahentów. Czy zatem możemy wrzucić je w koszty?
[srodtytul]Życzenia plus reklama [/srodtytul][b]Powinszowania dla kontrahentów to świąteczny, biznesowy zwyczaj. Składamy klientowi życzenia i przypominamy o naszej firmie[/b]Czy jest to reprezentacja? Nie, gdyż wiąże się ona z okazałością, wystawnością i ponadstandardowym działaniem. Natomiast kartki z życzeniami to coroczna tradycja i nie można uznać, że wysyłając je zwracamy szczególną uwagę na naszą firmę. Tym bardziej że sami też je dostajemy i nietaktem byłby brak rewanżu.[srodtytul]Winszujemy najlepszego... [/srodtytul]Złożenie życzeń kontrahentom nie jest więc czymś nadzwyczajnym. Potwierdza to [b]interpretacja Izby Skarbowej w Katowicach z 3 marca 2008 r. (IBPB1/415-152/08/AB)[/b], w której czytamy: „kartki świąteczne nie mają charakteru reprezentacyjnego – ich obecność jest bowiem tak powszechna, że nie przyczynia się w znacznym stopniu do budowy wizerunku firmy i raczej to ich brak może uchodzić za odstępstwo od zwyczajowego postępowania...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA