fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Kolejne odsłona wojny o rynek wódki

Zaostrza się konkurencja na kurczącym się rynku wódki.
Bloomberg
Zaostrza się konkurencja na rynku mocnych alkoholi. Akwawit walczy o niego lokalami Ojczysta Czysta i sklepami Krakus.

– Rozwijanie własnej dystrybucji jest dziś konieczne – mówi „Rzeczpospolitej" Grzegorz Ślak, prezes i współwłaściciel firmy Akwawit-Polmos. – Rentowność biznesu spirytusowego jest bardzo niska i dzielenie się marżą z pośrednikami mija się z celem.

Sprzedażą wódek należących do Akwawitu – w tym flagowych marek Krakus i Vratislawia – zajmuje się jego spółka zależna Krakus. Na przełomie 2015 i 2016 r. ma zadebiutować na warszawskiej giełdzie. Chce zdobyć pieniądze na otwieranie sklepów z alkoholem, napojami i słonymi przekąskami pod marką Krakus oraz lokali Ojczysta Czysta, będących połączeniem sklepów i restauracji.

– Realizację naszych planów zahamowała podwyżka akcyzy na wyroby spirytusowe (o 15 proc. od 1 stycznia 2014 r. – red.). Pomimo początkowych trudności wyszliśmy z zawirowań rynkowych obronną ręką i możemy przyspieszyć rozwój dystrybucji – zapewnia Grzegorz Ślak. Dziś działają cztery sklepy Krakus, ale do debiutu na warszawskie...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA