fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Wywiady

Polacy zaakceptowali już wyższe ceny wódki

Chris Heath, dyrektor generalny grupy Stock Spirits
materiały prasowe
Nastroje konsumentów w Polsce są najlepsze od pięciu lat i choć ilościowo konsumpcja wódki spada, wartościowo rynek urósł w 2014 r. o 3,1 proc. – mówi Chris Heath, dyrektor generalny grupy Stock Spirits.

Pod koniec 2014 r. Monzer Elabrashy, prezes CEDC zapowiedział w rozmowie z „Rzeczpospolitą", że firma jest na dobrej drodze, aby w ciągu dwóch lat wrócić na pozycję lidera polskiego rynku wódki. Apetyt na pozycję wicelidera ma z kolei firma Belvedere. To w teorii oznacza, że Stock Spirits musiałby spaść z pierwszego na trzecie miejsce...

Nie chcielibyśmy komentować strategii naszych konkurentów. Stock jest liderem na polskim rynku wódek czystych i smakowych. Grupa zwiększyła swój udział rynkowy pod względem wartości sprzedaży, utrzymując pozycję lidera na rynku wódek czystych, smakowych i wódek ogółem (w 2014 r. – red.) Bardzo ważne dla nas marki Czysta de Luxe i Stock Prestige radziły sobie lepiej od konkurentów w segmencie premium, zwiększając swój udział rynkowy zarówno wolumenowo jak i wartościowo. Osiągnięcie takich rezultatów było możliwe także dzięki zainstalowaniu 20 tysięcy lodówek w tradycyjnych sklepach. Projekt przyniósł dobre wyniki i pomógł utrzymać naszym wódkom czołową pozycję. Pozwolił nam też pokazać nowe produkty i nawiązać relacje z klientami w miejscu zakupu.

Na czym zamierzacie oprzeć swoją strategię w Polsce w najbliższym czasie?

Koncentrujemy się na tym, aby dać naszym klientom szeroki wybór produktów wysokiej jakości po przystępnej cenie. Inwestycje w nasze kluczowe marki, jak również rozwój nowych produktów są naszym priorytetem. W ubiegłym roku wprowadziliśmy do sprzedaży 19 nowych produktów. Także w tym roku zaproponujemy rynkowi nowe, doskonałe produkty.

Czy malejąca sprzedaż wódki w Polsce, waszym największym rynku, oznacza, że kurczy się jej udział w przychodach Stocka?

Wódka jest najważniejszą częścią naszego biznesu w Polsce i prawdopodobnie zawsze tak będzie. Uważamy jednak, że należy dać klientom wybór i dlatego wprowadzamy produkty także z innych segmentów, jak gin, whiskey czy rum. Ostatnio przejęliśmy dystrybucję marek Beam Global, m.in. jak Teacher's whiskey i Jim Beam bourbon.

Jaki może być 2015 roku na polskim rynku wódki? Czy nadal widoczne będą na nim skutki ubiegłorocznej podwyżki akcyzy?

Podwyżka akcyzy wywołała pewne zaburzenie rynku, które trwało nieco dłużej niż się spodziewaliśmy. Jednakże, ograniczyło się ono do łańcucha dostaw, a nie przełożyło się na klienta końcowego. Konsumenci zaakceptowali podwyżki cen, a popyt utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie. Nastroje konsumentów w Polsce są najlepsze od pięciu lat i choć ilościowo konsumpcja wódki spada, wartościowo rynek wódki urósł w 2014 r. o 3,1 proc. Spodziewamy się, że sytuacja na rynku będzie się w kolejnych miesiącach normalizować.

Źródło: ekonomia.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA