Reklama

Nie trzeba terapii szokowej

Badania dotyczące cyfryzacji i nowych technologii w polskim biznesie już od dłuższego czasu pokazują niepokojącą prawidłowość.

Publikacja: 26.11.2019 19:00

Z jednej strony właściciele i menedżerowie firm zdają sobie sprawę z potrzeby szeroko pojętej cyfryzacji (choć im mniejsza firma, tym jest gorzej), z drugiej strony wdrożenie rozwiązań cyfrowych często przebiega w zakresie, delikatnie mówiąc, ograniczonym. Słowem, z cyfryzacją w polskim biznesie jest źle.

Przyczyn takiej sytuacji jest kilka. Na pierwszy plan wybija się rozziew między sferą deklaratywną i faktyczną występujący wśród przedstawicieli menedżerów. Owszem, deklarują oni nawet rodzaj entuzjazmu dla procesów związanych z cyfryzacją, w rzeczywistości jednak nie są przekonani, jakie korzyści przyniosłyby one firmie. Przecież w okresie dobrej koniunktury, jaki mamy w tej chwili, biznes i tak się kręci bez kosztownych cyfrowych wynalazków.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Analizy Rzeczpospolitej
E-zakupy coraz mocniej zanurzone w technologii
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Analizy Rzeczpospolitej
Krajowy rynek farmaceutyczny w ważnym momencie
Analizy Rzeczpospolitej
Wynajem aut rośnie, ale kłopotów w tej branży też nie brakuje
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Analizy Rzeczpospolitej
Analiza danych mocno zyskuje na znaczeniu
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama