Reklama

Nie trzeba terapii szokowej

Badania dotyczące cyfryzacji i nowych technologii w polskim biznesie już od dłuższego czasu pokazują niepokojącą prawidłowość.

Publikacja: 26.11.2019 19:00

Z jednej strony właściciele i menedżerowie firm zdają sobie sprawę z potrzeby szeroko pojętej cyfryzacji (choć im mniejsza firma, tym jest gorzej), z drugiej strony wdrożenie rozwiązań cyfrowych często przebiega w zakresie, delikatnie mówiąc, ograniczonym. Słowem, z cyfryzacją w polskim biznesie jest źle.

Przyczyn takiej sytuacji jest kilka. Na pierwszy plan wybija się rozziew między sferą deklaratywną i faktyczną występujący wśród przedstawicieli menedżerów. Owszem, deklarują oni nawet rodzaj entuzjazmu dla procesów związanych z cyfryzacją, w rzeczywistości jednak nie są przekonani, jakie korzyści przyniosłyby one firmie. Przecież w okresie dobrej koniunktury, jaki mamy w tej chwili, biznes i tak się kręci bez kosztownych cyfrowych wynalazków.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Analizy Rzeczpospolitej
Analiza danych mocno zyskuje na znaczeniu
Analizy Rzeczpospolitej
Budownictwu potrzeba prewencji
Analizy Rzeczpospolitej
Nowe technologie wspierają mury
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Analizy Rzeczpospolitej
Weryfikacja kontrahenta, czyli ocena szans i zagrożeń w sektorze TSL
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama