Nie trzeba terapii szokowej

Badania dotyczące cyfryzacji i nowych technologii w polskim biznesie już od dłuższego czasu pokazują niepokojącą prawidłowość.

Publikacja: 26.11.2019 19:00

Z jednej strony właściciele i menedżerowie firm zdają sobie sprawę z potrzeby szeroko pojętej cyfryzacji (choć im mniejsza firma, tym jest gorzej), z drugiej strony wdrożenie rozwiązań cyfrowych często przebiega w zakresie, delikatnie mówiąc, ograniczonym. Słowem, z cyfryzacją w polskim biznesie jest źle.

Przyczyn takiej sytuacji jest kilka. Na pierwszy plan wybija się rozziew między sferą deklaratywną i faktyczną występujący wśród przedstawicieli menedżerów. Owszem, deklarują oni nawet rodzaj entuzjazmu dla procesów związanych z cyfryzacją, w rzeczywistości jednak nie są przekonani, jakie korzyści przyniosłyby one firmie. Przecież w okresie dobrej koniunktury, jaki mamy w tej chwili, biznes i tak się kręci bez kosztownych cyfrowych wynalazków.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Materiał Partnera
Cyfrowy napęd ludzkiej mocy
Analizy Rzeczpospolitej
HR staje na czele transformacji technologicznej w firmach
Materiał Partnera
Zrównoważony rozwój i odpowiedzialność społeczna – jak te obszary wpływają na HR?
Analizy Rzeczpospolitej
Nad Wisłą przybywa innowacji HR Tech
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Analizy Rzeczpospolitej
Wiarygodność firm z sektora handlu wymaga sprawdzenia
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne