Reklama

Zostało nam pięć lat na rozruszanie obiegu zamkniętego

Mimo ciągłych badań i prób nikt jeszcze nie wymyślił idealnego systemu zagospodarowania odpadów opakowaniowych – nie tylko plastikowych - mówi Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności

Publikacja: 29.06.2019 09:00

Zostało nam pięć lat na rozruszanie obiegu zamkniętego

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Coraz więcej firm stara się nagłaśniać akcje ograniczania plastików, ale jest to nieco na pokaz. Z kolei organizacje ekologiczne biorą koncerny na celownik i ostatnio Greenpeace wyrzucił pod siedzibą Nestle kilkaset kilogramów plastiku... Jak naprawdę zmniejszyć ilość przetwarzalnych opakowań w obiegu?

Andrzej Gantner: Myślę, że większość dużych firm prowadzi działania w celu zmniejszenia ilości odpadów opakowaniowych, których nie można poddać recyklingowi. Mamy sporo przykładów na rynku, oczywiście mniej lub bardziej trafionych. W obecnych czasach świadomość wpływu na środowisko zarówno w procesie produkcji, jak i poprzez materiały opakowaniowe jest dużo większa niż jeszcze kilkanaście lat temu. Mamy butelki z udziałem plastiku z recyklingu, butelki ze zmniejszoną grubością ścianek, butelki z częściowym udziałem biopolimerów, butelki z papierową etykietą itp.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Małgorzata Zaleska: NBP – kierunki zmian
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Śpiący gigant, który się nie budzi
Opinie Ekonomiczne
Grodziewicz, Bombczyński: Przepisy, które budzą emocje i generują ryzyka
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Halesiak: Strategiczne wizje i przemilczane kompromisy
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Ekonomiczne
Roguski: Przyszłość mieszkaniówki. Państwa-miasta i pułapka domów za 1 zł
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama