Sytuacja gospodarcza po pandemii koronawirusa - tak na pytanie o najważniejsze trzy tematy kampanii wyborczej odpowiada 57 proc. ankietowanych w badaniu pracowni IBRIS na zlecenie Onetu. Niewiele mniej - 39,8 proc. badanych uważa za ważne również bezpieczeństwo zdrowotne w związku z pandemią. Te sprawy, bezpośrednio związane z wirusem, to najważniejsze tematy, które pojawiły się w mijającej kampanii wyborczej.

Na trzecim miejscu znalazła się sprawa pedofilii w Kościele katolickim (22,7 proc. wskazań) a tuż za nią znalazł się wzrost cen (20,9 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się zagadnienia związane ze środowiskiem i planetą: ocieplenie klimatu (18,9 proc. wskazań) oraz zanieczyszczenie powietrza - smog (17 proc.). Ważna dla 13,3 proc. ankietowanych jest sprawa kontynuacji programów socjalnych (500 plus), a dla 11,6 proc. kwestia nadchodzącej suszy.

Dyskusja wokół praw mniejszości seksualnych - LGBT znalazła się wśród wskazań 8,8 proc. badanych, niewiele mniej osób stwierdziło, że istotna była dla nich zmiana kandydata Koalicji Obywatelskiej (8,1 proc.); w połowie maja Rafał Trzaskowski zastąpił Małgorzatę Kidawę-Błońską w wyścigu prezydenckim z rekomendacji głównej partii opozycyjnej.

Przesunięcie wyborów z 10 maja na 28 czerwca za ważne uważa tylko 6 proc. ankietowanych. Na kolejnym miejscu znalazły się roszczenia organizacji żydowskich wobec Polski - 5,9 proc. odpowiedzi. Głośna w mediach tradycyjnych oraz społecznościowych awantura wokół listy przebojów radiowej Trójki była istotna jedynie dla 2,6 proc. badanych.

6,7 proc. ankietowanych nie potrafiło wskazać żadnej ze spraw, która była dla nich istotna w mijającej kampanii wyborczej.